Szinte mindenkire rálicitál a Nio csúcsmodellje, a négyszemélyes ET9

2024.01.08. 16:51

A Nio válasza a nyugati konkurensek sok esetben még csak most készülő 800 voltos ajánlataira a saját 900 voltos platformja, amellyel egy igazi luxusautót szeretnének piacra dobni, szűk két éven belül. Mi ugyan még csak az ET7-et próbáltuk Budapesten, ez viszont már az ET9, a kínai autóipar egyik kurrens csúcsterméke.

Amikor épp nem okostelefonokat gyárt, a Nio erős számokkal sokkolja mind az egyre erősödő kínai konkurenciát, mind a nyugati prémium gyártókat. Az ET9 papíron mindent tud, Európában viszont egyelőre csak Norvégia, Németország, Hollandia, Svédország és Dánia számíthat ilyen modellekre.

2025-től viszont már 25 országban szeretne jelen lenni a cég, párhuzamosan egy olcsóbb almárka bevezetésével. A Nio jelenlegi modellpalettája a csúcsnak számító ES7/EC7 SUV-kból, egy mérettel lejjebb az ES6/EC6 crossoverekből, a tisztes főnököknek szánt ET7 szedánból, illetve az elérhetőbb ET5 és ET5T szedán és kombi párosából áll.

Ezekhez csatlakozik jövőre az ET9, szigorúan négy üléssel a hatalmas üvegtető alatt. A Nio kerek száz korszakalkotó technológiáról, ezen belül 17 teljesen új megoldásról és 525 ezekhez kötődő friss szabadalomról beszél. Fontosnak tartja továbbá az ET9 582 mm szélességű ülőlapjait és a 360 fokban forgatható hátsó asztalkát is.

Dimenzióit tekintve az ET9 5325 mm hosszú, 2016 mm széles és 1620 mm magas a 3250 milliméteres tengelytávon.Tehát érezhetően nagyobb, mint a  már itthon is kapható Kia EV9 , ami nem kis teljesítmény, hiszen már a hat- vagy hétszemélyes koreai SUV is óriási.

A nagy dobás, hogy a 900 voltos platform maximális feszültsége 925V,  a gyorstöltési teljesítmény pedig akár 600 kW is lehet, 765 amperes csúcsértékkel. Hasonló még nincs a piacon.

Mi több, a Nio szerint az akkucsomag cseréje mindössze három percig tart majd, miközben egy ötperces töltés 255 kilométernyi hatótávot eredményezhet. Ami pedig a chipeket illeti, az ET9 az Adam 2.0 architektúrára épül, így feltehetően minden digitális és hajtáslánc-vezérlési trükköt ismerni fog, legrosszabb esetben néhány szoftverfrissítés után.

A kérdés már csak az, hogy 2025-ben a Nio ET9 pirít oda jobban, vagy a szintén most készülő, szerény 1287 lóerős HiPhi A.

Persze nem illik összehasonlítani az almát a körtével, hiszen míg utóbbi inkább kőkemény sportautónak ígérkezik, a Nio egyértelműen a luxus maximalizálásáról szól, a kínai ízlés szerint. Hátsó lábtérből tehát nem lesz hiány.