A Suzuki-tuning Japánban erősebb, mint a wasabi

2024.01.09. 05:55

A Suzuki Hustler az ideális kei car, vagyis japán városi kisautó. A sarkokba tolt kerekeivel, gyakorlatilag nem létező túlnyúlásaival és lágy-hibrid, opcionálisan turbómotoros hajtásláncával egyedül a manuális váltó hiányzik belőle, mivel a szokásos módon CVT-vel szerelik. A második generációt ráadásul úgy rajzolták, hogy a globálisan népszerű Jimnyre emlékeztessen. Ezt a gondolatot vitte tovább a Vrarva.

A Suzukik magasfokú optikai pimpelésének egyik mestere a Damd, akik ha a Jimny éleire néznek, máris Lancia Delta Integralékat, Renault 5 Turbókat és mini Mercedes-Benz G-osztályokat látnak maguk előtt, roppant helyesen.

Ha viszont a Damd figyelme a Suzuki Hustlerre irányul, máris a Jeep modellpalettája, pontosabban ikonikus hűtőrácsa lesz a fő csapásirány. Épp ezért a Damd Hustler Carabina ezzel az orral éli túl a városban, illetve egy-egy kaland erejéig a tengerparton, vagy éppen Japán csodás hegyei közt:

Mindez nem maradhatott válasz nélkül, így a konkurens Vrarva is előállt harmadik modelljével, a morcos IO-val. Műanyag idomok, 15 colos kerekek, és persze a teljesen gyári motor a maga törvényileg fixált 63 lóerejével, plusz 1 kW elektromos rásegítéssel az indulásokhoz.

CVT vagy sem, a turbós háromhengeressel és az opcionális összekerék-hajtással a Vrarva IO pont annyira lehet az utolsó akcióhős, amennyire az ilyesmi egy ötletesen csomagolt Suzuki Hustlertől elvárható.

Innentől mindenki döntse el maga, hogy erre a takarékos csöppségre vágyik jobban, vagy a szélesítések és nagy lökhárítók nélkül gyártott belpiacos Jimnyre, aminek az orrában szintén a 658 köbcentis turbós háromhengeres motor lapul. Az biztos, hogy a helyi tunereknek mindkét modellre van jó válaszuk.

Nálunk közben a hangyányit nagyobb méretosztályban marad az Ignis, mint opció a Suzukitól, jelenleg pimpelés nélkül is 5,8 millió forintról indulva.

Forrás: Carscoops