Ezzel a tetőboxos Audi R8-cal szívesen elhúznánk az Alpokba
A profi síversenyző, Jon Olsson köztudottan keményvonalas petrolhead, aki főleg a durván átépített autókban hisz. A mai napig leghíresebb autója az a 950 lóerős, kegyetlen RS6 volt, ami nagyon csúnya véget ért, hiszen ellopták, aztán pedig leégett. De volt sok más, szintén igen érdekes autója.
Fegyveresek gyújtották fel a 950 lóerős Audit
Az egyedi RS6 DTM kalandos körülmények között pusztult el, alig több mint hat hónappal a bemutatása után.
Talán páran még emlékeztek a téli terepmintás Gallardójára is, amivel a hóban csapatta, de a hasonló stílusban megépített, V10-es Audi R8-asa se volt valami visszafogott szerkezet. Utóbbi most eladó.

Az Audit a svéd sportoló sokkal durvábbra építtette, mint a korábbi Gallardóját. Az átalakítást a német PPI Automotive Design GmbH végezte kimondottan Olsson igényeinek megfelelően. A 2012-es Gumball 3000-re készült az Audi, és a sportoló bevallása szerint az átépítés összesen 400 ezer dollárba, vagyis körülbelül 140 millió forintba került.
Kezdésként az alapállapotában sem gyenge V10-es motorra akasztottak egy kompresszort, így az összkerekes Audi már 700 lóerőt tud. A kasznira egy Razor GTR Widebody készlet került, aminek minden eleme karbonból készült.
A bodykitet egészíti ki az egyedileg gyártott, hatalmas hátsó szárny, és a szinte Olsson védjegyéhez tartozó, egyedi tetőbox. A felnik 20 colos ADV1-esek, a hatékonyabb fékrendszer a PPI-től érkezett, és a gyári futóművet is egy komplett Öhlins szettre cserélték. A módosítások minőségének ismeretében már könnyebben értelmezhető az átalakításra költött összeg is.
Olsson a kezdetben teljesen fekete, később a Lambóhoz hasonlóan téli terepmintát hordó R8-at nem csak arra használta, hogy lenyomja vele a New York és Los Angeles közötti távot. Ha már ennyire látványos lett az Audi, ezt is bevetette hóban: többek között sípályán is veretett vele.
A 2011-es Audit Olsson kicsivel később még Svédországon belül eladta, innen került később az Egyesült Királyságba 2014-ben, ahol sokáig egy gyűjtemény része volt. 2020-ban a Regal Autosportnál átesett egy mindenre kiterjedő szervizen, most pedig eladó.
Mindössze 90 ezer fontot, vagyis nagyjából 40 millió forintot kérnek érte, ami a drága, minőségi alkatrészek, a jól megőrzött állapot és a híres múlt miatt kimondottan jó üzletnek tűnik. Összehasonlításképpen: egy jó állapotú, gyári R8 V10 se sokkal olcsóbb.
Forrás: Pistonheads

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
