Ezzel a tetőboxos Audi R8-cal szívesen elhúznánk az Alpokba
A profi síversenyző, Jon Olsson köztudottan keményvonalas petrolhead, aki főleg a durván átépített autókban hisz. A mai napig leghíresebb autója az a 950 lóerős, kegyetlen RS6 volt, ami nagyon csúnya véget ért, hiszen ellopták, aztán pedig leégett. De volt sok más, szintén igen érdekes autója.
Talán páran még emlékeztek a téli terepmintás Gallardójára is, amivel a hóban csapatta, de a hasonló stílusban megépített, V10-es Audi R8-asa se volt valami visszafogott szerkezet. Utóbbi most eladó.
Az Audit a svéd sportoló sokkal durvábbra építtette, mint a korábbi Gallardóját. Az átalakítást a német PPI Automotive Design GmbH végezte kimondottan Olsson igényeinek megfelelően. A 2012-es Gumball 3000-re készült az Audi, és a sportoló bevallása szerint az átépítés összesen 400 ezer dollárba, vagyis körülbelül 140 millió forintba került.
Kezdésként az alapállapotában sem gyenge V10-es motorra akasztottak egy kompresszort, így az összkerekes Audi már 700 lóerőt tud. A kasznira egy Razor GTR Widebody készlet került, aminek minden eleme karbonból készült.
A bodykitet egészíti ki az egyedileg gyártott, hatalmas hátsó szárny, és a szinte Olsson védjegyéhez tartozó, egyedi tetőbox. A felnik 20 colos ADV1-esek, a hatékonyabb fékrendszer a PPI-től érkezett, és a gyári futóművet is egy komplett Öhlins szettre cserélték. A módosítások minőségének ismeretében már könnyebben értelmezhető az átalakításra költött összeg is.
Olsson a kezdetben teljesen fekete, később a Lambóhoz hasonlóan téli terepmintát hordó R8-at nem csak arra használta, hogy lenyomja vele a New York és Los Angeles közötti távot. Ha már ennyire látványos lett az Audi, ezt is bevetette hóban: többek között sípályán is veretett vele.
A 2011-es Audit Olsson kicsivel később még Svédországon belül eladta, innen került később az Egyesült Királyságba 2014-ben, ahol sokáig egy gyűjtemény része volt. 2020-ban a Regal Autosportnál átesett egy mindenre kiterjedő szervizen, most pedig eladó.
Mindössze 90 ezer fontot, vagyis nagyjából 40 millió forintot kérnek érte, ami a drága, minőségi alkatrészek, a jól megőrzött állapot és a híres múlt miatt kimondottan jó üzletnek tűnik. Összehasonlításképpen: egy jó állapotú, gyári R8 V10 se sokkal olcsóbb.
Forrás: Pistonheads