- Magazin
- Hírek
- budapest-bérlet
- tömegközlekedés
- országbérlet
- vármegyebérlet
- építési és közlekedési minisztérium
- bkk
- máv
- volán
Olcsóbb lesz a Budapest-bérlet és márciustól elfogadják a vármegye- és országbérleteket a BKK járatokon
Frissítés: A cikk megjelenése óta a BKK közleményt adott ki, amely szerint csökkentik a Budapest-bérlet árát. A bérlet az eddigi 9500 forint helyett 8950 forint lesz.
Lázár János építési és közlekedési miniszter, illetve Karácsony Gergely főpolgármester hétfő délután közös közleményt adott ki a korábbi Budapest-bérlettel kapcsolatos viták lezárásaképp. A közlemény tartalma röviden annyi, hogy a felek elfogadják egymás bérleteit a Budapest közigazgatási határain belül közlekedő összes állami vagy fővárosi üzemeltetésű járaton.
Tehát márciustól a vármegye- és országbérletek érvényesek lesznek az összes BKK járaton, a Budapest-bérletek pedig a korábbi rendszer szerinte lesznek érvényesek. A bejelentés nyomán megvalósul a régóta várt tarifaközösség a budapesti és az országos tömegközlekedési rendszer között.
A Budapest közigazgatási határain belül élők így változatlan áron válthatnak majd Budapest-bérletet márciustól, ám mivel a vármegyebérlet 50 forinttal olcsóbb, valószínűleg nem sokan vásárolnak majd az eddigi bérlettermékből.Azóta kiderült: A Budapest-bérlet ára csökken, 8950 Ft lesz. Az ingázók bérletköltségei a következőképp változnak:
Bérletköltség változás nem Budapesti utasok számára | Teljesárú Pest vármegye | Teljesárú nem Pest vármegye | Diák Pest vármegye | Diák nem Pest vármegye |
30 napos bérlet ára március 1. előtt | 18.950 Ft | 28.350 Ft | 4395 Ft | 5340 Ft |
30 napos bérlet ára március 1. után | 9450 Ft | 18.900 Ft | 945 Ft | 1890 Ft |
A közleményt kiadó felek kiemelték, hogy az elszámolást a közös bevételek teljesítményarányú elosztásával tervezik, az eddigi költségalapú elszámolási rendszer megszűnik.
Az újonnan kialakított rendszer valószínűleg rengeteg új utast csábít majd az agglomerációs ingázásra, ami a folyamatos budapesti torlódások problémájára kiváló megoldás, azonban kérdés, hogy a már most is túlterhelt elővárosi vasúthálózat hogy fogja bírni a megjelenő rengeteg új utast.
A Budapest-bérlet körülötti korábbi bizonytalanságról itt írtunk.
Az egyéb Budapesti közlekedési problémákról és az azóta már visszavont járatritkításokról pedig itt.