Olcsóbb lesz a Budapest-bérlet és márciustól elfogadják a vármegye- és országbérleteket a BKK járatokon

2024.01.29. 16:35

Frissítés: A cikk megjelenése óta a BKK közleményt adott ki, amely szerint csökkentik a Budapest-bérlet árát. A bérlet az eddigi 9500 forint helyett 8950 forint lesz.

Lázár János építési és közlekedési miniszter, illetve Karácsony Gergely főpolgármester hétfő délután közös közleményt adott ki a korábbi Budapest-bérlettel kapcsolatos viták lezárásaképp. A közlemény tartalma röviden annyi, hogy a felek elfogadják egymás bérleteit a Budapest közigazgatási határain belül közlekedő összes állami vagy fővárosi üzemeltetésű járaton. 

Tehát márciustól a vármegye- és országbérletek érvényesek lesznek az összes BKK járaton, a Budapest-bérletek pedig a korábbi rendszer szerinte lesznek érvényesek. A bejelentés nyomán megvalósul a régóta várt tarifaközösség a budapesti és az országos tömegközlekedési rendszer között.

Elővárosi motorvonatok Budapest-Déli pályaudvaron. - Fotó: Juhász Péter/Totalcar
Elővárosi motorvonatok Budapest-Déli pályaudvaron. - Fotó: Juhász Péter/Totalcar

A Budapest közigazgatási határain belül élők így változatlan áron válthatnak majd Budapest-bérletet márciustól, ám mivel a vármegyebérlet 50 forinttal olcsóbb, valószínűleg nem sokan vásárolnak majd az eddigi bérlettermékből.Azóta kiderült: A Budapest-bérlet ára csökken, 8950 Ft lesz. Az ingázók bérletköltségei a következőképp változnak:

Bérletköltség változás nem Budapesti utasok számára  Teljesárú Pest vármegye Teljesárú nem Pest vármegye  Diák Pest vármegye  Diák nem Pest vármegye 
30 napos bérlet ára március 1. előtt  18.950 Ft  28.350 Ft  4395 Ft  5340 Ft
30 napos bérlet ára március 1. után  9450 Ft  18.900 Ft  945 Ft  1890 Ft

A közleményt kiadó felek kiemelték, hogy az elszámolást a közös bevételek teljesítményarányú elosztásával tervezik, az eddigi költségalapú elszámolási rendszer megszűnik.

Az újonnan kialakított rendszer valószínűleg rengeteg új utast csábít majd az agglomerációs ingázásra, ami a folyamatos budapesti torlódások problémájára kiváló megoldás, azonban kérdés, hogy a már most is túlterhelt elővárosi vasúthálózat hogy fogja bírni a megjelenő rengeteg új utast.

A Budapest-bérlet körülötti korábbi bizonytalanságról itt írtunk.

Az egyéb Budapesti közlekedési problémákról és az azóta már visszavont járatritkításokról pedig itt.