Frissült a 4-es BMW, így az akár 523 lovas M4 Competition is
A BMW frissítette a 4-es modellcsalád hajtásláncait és beltereit is, így a kormányon már világítanak a gombok, és alapból járnak mögé a gyors kapcsolásokat segítő váltófülek is. Mások a szellőzők, az alapfelszereltség része lett a remek sportülés-csomag, az M4 Competition xDrive párosa pedig tetőválasztástól függetlenül kap húsz extra lóerőt, hogy meglegyen a hőn áhított 523 lóerő.
A G22-es második 4-es generáció 2020 óta van velünk, így a BMW idejét érezte egy kis ütemezett fejlesztésnek. Az iDrive 8.5-ös verziójához megérkezik a QuickSelect gyorsválasztó funkció, illetve a más modellekből már ismert hajlított óriásképernyő is az összes egyénileg konfigurálható applikációval.
Aki inkább a motorokra kíváncsi, talán kissé furcsának találja majd, hogy bár a BMW szerint a lágy hibrid M430i kétliteres négyhengeresét jelentősen módosították mind a befecskendezés és vezérlés, mind az égéstér áttervezésével, és így a gázcsere gyorsításával, az összteljesítmény 2024-ben is marad 255 lóerő és 400 Nm nyomaték. Az elektromos rásegítéssel 11 lóerőt nyerő M440i ezzel szemben valamivel erősebb lett, hiszen a háromliteres sorhatos összeteljesítménye már 386 lóerő és 539 Nm.
Az M4 és az M4 kabrió rajongóinak is jár az összes újítás kívül-belül, hiszen az új fényszórók és a Laserlight-technológiával karakteresebbé tett hátsó lámpák mellé extra teljesítmény is érkezik az M4 Competition xDrive motorházteteje alá.
Míg a sima, hatsebességes kézi váltóval továbbra is rendelhető M4 papíron 473 lóerős, az M4 Competition is marad a megszokott 503 lóerőnél a normál hátsókerék-hajtással. Új viszont, hogy az xDrive már 523 lóerőt tud úgy, hogy a megfelelő opció kipipálásával 290 km/h a limitált végsebessége keménytetővel, illetve 280 km/h kabrióként.
Ami az új színeket és kerekeket illeti, a 4-es széria még egy 19 colos felniszettel gazdagodott, illetve választható lett a Cape York Green és a Vegas Red metál fényezés is. A sportmodell csúcsa, az M4 Competition xDrive viszont a hátsó tengelyen továbbra is 20 colos kereket használ, hiszen 650 Nm nyomaték megy hátra 2750 és 5730 rpm között, az összkerékhajtás pedig 3,5 vagy 3,7 másodperc alatt küldi százra az ilyesmire fogékony felhasználókat.