Huawei alkatrész hiányzik Kínában a Tesla-veréshez

2024.02.03. 11:54

Néhány kínai autógyártó kénytelen visszafogni jelentős típusainak szállítását, mivel a Huawei technológiai óriásvállalat késlekedik a szükséges fedélzeti számítógép szállításával. A Reuters az ügyhöz közel álló forrásokra hivatkozva azt írta, a Changan Auto, a Chery Auto és egy kisebb autógyártó érintett az ügyben.

Az előbbi két vállalat prémium minőségű autói gyártásában fogott össze a Huaweijel. A hiányzó egység a nem túl költői MDC 810 nevet viseli és az a feladata, hogy intelligens vezetéstámogatási szolgáltatásokat biztosítson a sofőröknek. Például lehetővé teszi az automatizált vezetést az autópályákon és a navigálást a nagy forgalmú utakon. Ezek hasonló funkciók ahhoz, amiket a Tesla vezetéstámogató rendszere kínál. 

GettyImages-1142487742

A legrosszabbkor

A Huawei maga is beszállítói problémákra hivatkozik, a cég szerint bizonyos részegységekből nincs elegendő . Az ügy rosszkor jön a cégnek, ugyanis befektetőket keres Intelligent Automotive Solutions (IAS) részlegének erősítéséhez, amelyet önálló vállalatba akar kiszervezni.

A Changan Auto 40 százalékos részesedést akar venni ebben az új cégben. Az autógyártó egyébként azt tervezi, hogy 15 ezer jüant (750 ezer forint) fizet azoknak a vásárlóknak, akik a dollárban számolva közel 42 ezer dollárba (15 millió forint) kerülő Avatr szedánjait késve kapják meg a probléma miatt. A Cherynél a Luxeed S7 szedán érintett az ügyben, amelyre november végi bemutatkozása óta 20 ezer megrendelés érkezett. A típus 250 ezer jüanba (12,5 millió forint) kerül. Vevői 10 ezer jüanos (500 ezer forint) visszatérítésre számíthatnak a késlekedő szállítás nyomán. A Luxeed márkát egyébként a Tesla ellenfelének szánják. Richard Yu, a Huawei vezérigazgatója azzal fényezte az S7-est, hogy ezzel fogják laposra verni az amerikai autógyártó Model S luxusautóját. Szerinte ugyanis azonos képességek mellett olcsóbban adják majd, mint amibe egy Model 3 kerül.