Sokáig tisztázatlan volt (és hivatalosan még mindig az), hogy a BYD autók mellett akkumulátort is gyárt-e majd Szegeden. Viszont a Népszava több, nevük elhallgatását kérő iparági forrásból úgy értesült, hogy Szegeden nem fognak akksikat készíteni, csak összeszerelni.
Ugyanis ahelyett, hogy az akkumulátorokat helyben készítenék el, azokat Kínából hozatják részegységenként. Vagyis vegyipari tevékenység nem fog történni Szegeden, csak összeszerelési.
Felmerült az is, hogy ha Szegeden nem, akkor egy közeli városban gyártják majd az akkumulátort, de nagy valószínűséggel ez sem fog megtörténni. Ugyanis a felhasznált grafitot nagy tömegben mindenképpen ide kellene hozni Kínából, és alig van költségkülönbség aközött, hogy az alapanyagot vagy a részegységeket szállítják oda - írta a lap. És így új gyárat sem kell építeni, aminek ára viszont már nem elhanyagolható.
Az akkumulátor részegységeket hajón szállítják majd Európába, valószínűleg ugyanazzal, amivel január közepén 7000 autót szállítottak a kontinensre.
Már ideje köztudott, hogy a BYD Szegeden fogja megépíteni első európai autógyárát, amit maga a cég december végén jelentett be. Azóta pedig már az első kapavágáson is túl vannak a 300 hektáros területen.
A szakaszosan megvalósuló beruházásra idővel 46 milliárd forintot fordít az állam, miközben a vasúthálózat bővítésére is szükség lesz, hogy a gyár közvetlen kapcsolatot létesíthessen a szintén kínai hitelből, a tervezettnél lassabban épülő Budapest-Belgrád fővonalba.