A Tesla Model 3-at is megverte egy kínai autó a fagyos norvég csoporttesztben
A norvég autós szövetség idén is elvégezte a kemény munkát, és az El Prix 2024 keretein belül 23 villanyautót tesztelt a sarkköri hidegben. Egyrészt WLTP-hez képesti valós hatótávot, másrészt a fagyos hőmérséklet hatására elveszett kilométerek arányát vizsgálták. Kína örülhet, bár a BMW i5 is meglepően jól tűri a hideget.
Összességében a kínai csúcsterméknek számító HiPhi Z nagyot nyert a maga 522 kilométeres tényleges teljesítményével, illetve a normálishoz képest mindössze 5,9-százalékos veszteséggel a mínuszokban. Ezt minden bizonnyal hatékony hőmenedzsmentjének is köszönheti a 672 lóerős hajtáslánc és a 120 kWh-s akkumulátor mellett.
A képlet nem ilyen egyszerű, hiszen mint ahogy a HiPhi Z esetében is, a nagy hatótávolságot általában hatalmas akkumulátor teszi lehetővé, miközben a hatékonyság gyakran jobb kisebb kapacitással, illetve visszafogottabb dimenziókkal és tömeggel.
A HiPhi Z a norvégoknál is a prémium kategóriában indult, az 555 kilométeres WLTP száma helyett pedig 522 km lett a vége. Arányosan a BMW i5, a Kia EV9 és a szintén kínai technológiát használó Lotus Eletre végzett mögötte.
A BMW i5 az ígért 505 kilométer helyett 444-et tudott, a Kia EV9 505 helyett 442-t. A Lotus crossover 530 helyett 465-öt bírt a norvég télben.
Ha az árat a hatótávval hasonlítjuk össze, az El Prix 2024 adatai szerint jó vétel lehet az MG4 Trophy Extended Range, a Tesla Model 3 Long Range, a Hyundai Ioniq 5 és a Nio ET5 szedán is.
A Tesla Model 3 Long Range a közepes árkategóriában indult rengeteg hasonlóan árazott villanyautó ellen, a 629 kilométeres ígérethez képest pedig 441-et teljesített. A komplett teszt itt böngészhető, és bőven van mit elemezni rajta.