Kisebb hatótávú, lassabb, de olcsóbb elektromos Mini érkezik
Az eddig sem volt titok, hogy az elektromos Mini Coopernek két változata lesz a frissítés után. A bemutatón már elmondták, hogy először az SE, tehát az erősebb változat kerül a szalonokba, majd most érkezik olcsóbban és gyengébben a sima E.
Persze csak Mini léptékkel lesz gyengébb az autó, mert a Cooper SE 218 lóereje helyett 184 áll majd rendelkezésre 290 Nm nyomaték mellett, ami így még mindig nem kevés. A 6,7 másodperces 0-100 helyett csak 7,3-ra lesz képes a típus, ami még mindig egy jó érték és várhatóan a rugalmasságából nem veszít sokat.
Nem úgy, mint az akkumulátor csomagjából, ami 54,2 kWh-ról 40,7-re csökken, így pedig a hatótáv a WLTP szabvány szerint 402 km helyett csak 305 lesz. Ez bár nem sok, egy városi autónak még mindig elégséges lehet. A maximális töltési sebesség is csökken valamennyivel, a kis akkupakkos Cooper legfeljebb 75 kW-tal tud majd tölteni. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy 10-ről 80 százalékos töltöttségi szinthez 28 percre lesz szüksége az autónak ilyen teljesítményű töltőn.
A kisebb számokért cserébe, a gyengébb adatokkal rendelkező Cooper E olcsóbb is lesz. Az erősebbik SE változat induló ára jelenleg a konfigurátor szerint 14,9 millió forint az Essential felszereltséggel. Ugyanezzel a csomaggal a Cooper E már bő 13,2 millió forinttól elérhető, ám a következő felszereltségi szinttel már ez is karcolja a 15 millió forintot. Míg az ehhez tartozó legdrágább csomag 16,6 millió, a Cooper SE-vel simán elmehetünk 18,2 millió forint fölé, igaz, az már a John Cooper Works kivitel.