A ritka, méregdrága szupersportautók élete olykor egészen fordulatos, amire ez a Porsche 959 remek példa. Ezt a konkrét darabot először Japánban szétszedtek, hogy analizálják a hajtását a Nissan mérnökei. Miután összerakták, az Egyesült Államokba került, ahol újra darabjaira szedték, átalakították, most pedig eladó.

A Nissan Skyline R32 GT-R az 1989-es bemutatása után azonnal úgy leuralta a versenypályákat, hogy a konkurencia évekig csak kerek szemekkel pislogott. Az R32 a szuperfejlett összkerékhajtásával és a végtelenül tartós, kétturbós sorhatosával utcai autóként és versenyautóként is finom, de kegyetlen szerkezet volt.
Godzilla és egyéb mutáns szörnyek
Mesélek egy kicsit az egyik legmenőbb japán autóról, vagyis a Nissan Skyline-ról.
Azt már kevesen tudják, hogy ahhoz, hogy a Nissan összerakja a világverő összkerekes rendszerét, vagyis ATTESA E-TS-t, kellett egy Porsche is. Nem álltak össze a német gyártóval, egyszerűen csak szereztek egy 959-et, hogy szétszedjék és megnézzék, hogy mit tud a Porsche rendszere.
A Porsche megpróbálta megakadályozni, hogy a Nissan hozzájusson egy 959-hez, de végül nem jártak sikerrel: a japánok végül megkaparintottak egyet, pontosan azt, amit a képeken látsz. Erre egyébként jó okuk volt, hiszen akkoriban a 959 volt a kor egyik legfejlettebb szupersportautója.
Miután beszerezték a 959-est, Yokohamába szállították, ahol a Nissan mérnökei aprólékosan elkezdték tanulmányozni a kifinomult PSK – Porsche-Steuer Kupplung – rendszert. Ezeket a tapasztalatokat is felhasználták az ATTESA E-TS kifejlesztéséhez, aminek végül óriási szerepe volt abban, hogy az Skyline GT-R-rel történelmet írjanak.
Négy Porsche 959-es kelt el ebben a kereskedésben. Idén
A biztonság kedvéért egy ötödiket is betáraztak, amit szintén idén terveznek értékesíteni.
A Porschét egyébként az analizálás után összerakták, majd később új tulajhoz került. Úgy tűnik, hogy ennek a 959-esnek nem a szuperritka sportautók nyugodt életét szánta a sors, ugyanis nem csak a Nissan szedte szét: később az ex-autóversenyző, Bruce Canepa műhelyében újra szétkapták, hogy rendesen átalakítsák.
A Kaliforniában, Scotts Valley-ben lévő műhelyben alázatos, értő kezek nyúltak a már eleve izgalmas történetű, ritka 959-eshez. Az autót az utolsó csavarig szétszedték, átnézték, és mindent kicseréltek, amit kellett. A 959 Komfort a teljes renoválás végén kívül megkapta a lenyűgöző Porsche Oak Green fényezést, belül pedig mindent gyönyörű barna bőrbe húztak. Ezek a színek ugyan nem egyeznek az eredetiekkel, az biztos, hogy csodásan állnak az öreg Porschén.
A motort se hagyták érintetlenül: a gyárilag 450 lóerős, 500 Nm-es csúcsnyomatékú, 2,8 literes, kétturbós darabot alaposan feltuningolták. A titán hajtókarokkal, Borg Warner turbókkal, Motec motorvezérlővel és egyéb, apró finomságokkal a teljesítmény majdnem a duplájára nőtt: a Canepa-féle kezelés után a 959 nagyjából 800 lóerőt és 880 Nm-t tud.
Dacára a manuális váltónak – ami szintén új –, azt mondják, hogy a tuningolt 959-nek elég 2,5 másodperc a nulla-százhoz, a végsebességét pedig 370 km/h környékére saccolják. Félelmetes számok ezek egy olyan autónál, ami a nyolcvanas években készült, és gyári állapotában is rettentő gyors volt.
Ha valaki rákívánt erre lélegzetelállító Porschéra, annak van egy jó és egy rossz hírünk is: a jó az, hogy nemsokára eladják, a rossz pedig a várható ára. Az 1988-as, történelmi jelentőségű különlegességet a Broad Arrow aukcióján fogják elárverezni, és az árát legalább olyan ütősnek várják, mint amilyen maga az autó is.
Az eladási árat 3,25 millió és 3,75 millió dollár, vagyis 1,16 milliárd és 1,35 milliárd forint közé saccolják. Ha arab sejk vagy, és éppen ezt olvasod, akkor jó ha tudod, hogy az aukció 2024 február 29-én lesz.
Forrás: Broad Arrow Auctions / Canepa

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
