A 197 lovas MG3, a Cyberster és az IM L6 a kínai sztárok Genfben
A Genfi Autószalon már nem a régi, az MG viszont a Daciához hasonlóan megtiszteli jelenlétével, és új modelleket is bemutat az európai közönségnek. Az MG3 egy hibrid szupermini, kombinált módban majdnem 200 lóerővel. Ha pedig ez nem lenne elég újdonság, ott van mellette a Cyberster, az MG4 EV XPower, az MG7 és az elektromos MG9 szedán, valamint a prémium kategóriába szánt új IM L6 is.
Az MG3 Hybrid+ 102 lóerős, Atkinson-körös 1,5-literes motort kapott, mely 41 százalékos termikus hatékonyságot is ígér. A villanymotor 100 kW, vagyis 136 lóerős teljesítményű, a soros hibrid pedig több módban is rendelkezésre áll, kombináltan 197 lóerővel.
A hibrid rendszer a négyhengeres benzinmotorból, a villanymotorból, az indító generátorból, a háromsebességes automata váltóból és a 1,83 kWh kapacitású akkumulátorból áll. Az MG3 képes teljesen elektromos módban haladni, illetve a benzinmotort generátorként használva is, ami a normál használati mód. Ezen kívül vezetés közben tölthet is, akár automatikusan kis terhelés alatt, vagy direkt töltésre állítva. A teljesítmény csúcsa természetesen párhuzamos módban érhető el, mikor minkét motor az első tengelyre küldi az összes kakaót.
Az MG3 1298 kiló, jobb pillanataiban pedig nyolc másodperc alatt ugrik százra. A végsebessége 170 km/h. Közben hosszabb és szélesebb is, mint az előző MG3, belül pedig két kijelző és több tárolórekesz teszi a B-szegmens egyik izgalmasabb versenyzőjévé. Ezen felül rendelkezik olyan aktív biztonsági rendszerekkel is, mint a sávtartás, az adaptív tempomat, a forgalomfigyelő asszisztens és a frontális ütközésvédelem. Fényezések tekintetében lesz belőle fehér, fekete, szürke, ezüst, piros és kék.
Ennél kicsivel több opciót kínál majd a Cyberster, hiszen kétmotoros verzióban 544 lóerőről és 725 Nm nyomatékról beszélünk, amivel 3,2 alatt lő majd ki százra. A belépő egymotoros Cyberster 340 lóerőt ajánl 475 Nm csúcsnyomatékkal, ami még mindig elég az 5,2-másodperces sprintekhez.
Az MG3, a Cyberster, az MG4 EV XPower, az MG7 és az MG9 mellett a genfi standon az IM L6 a nagy újdonság, amivel az MG anyacége, a SAIC Motors szeretné meghódítani Európát is.
Két technológiával érkezik majd. Az olcsóbb verzió lítium-ionos hagyományos akkumulátorral és 600 kilométeres ígérettel, a drágább pedig nagyobb, akár 800 kilométeres hatótávval a szilárdtest-akkumulátoros technológiának köszönhetően. Nem mellesleg az L6 három másodperc alatt van százon.
IM, mint Intelligent Mobility, az SAIC prémium ötlete 2025-re. Ez itt az L6, ám az L7 szedán már két éve kapható Kínában. Ez hát a Genfi Autószalon idén. Az egyik sarokban az MG, a másikban pedig a Dacia a maga rendkívül ésszerű villanyautójával, az új Spring szuperminivel. Az MG3-ból közben szintén lehet akár sűrű látvány is a magyar utakon.