A 197 lovas MG3, a Cyberster és az IM L6 a kínai sztárok Genfben
A Genfi Autószalon már nem a régi, az MG viszont a Daciához hasonlóan megtiszteli jelenlétével, és új modelleket is bemutat az európai közönségnek. Az MG3 egy hibrid szupermini, kombinált módban majdnem 200 lóerővel. Ha pedig ez nem lenne elég újdonság, ott van mellette a Cyberster, az MG4 EV XPower, az MG7 és az elektromos MG9 szedán, valamint a prémium kategóriába szánt új IM L6 is.

Az MG3 Hybrid+ 102 lóerős, Atkinson-körös 1,5-literes motort kapott, mely 41 százalékos termikus hatékonyságot is ígér. A villanymotor 100 kW, vagyis 136 lóerős teljesítményű, a soros hibrid pedig több módban is rendelkezésre áll, kombináltan 197 lóerővel.
A hibrid rendszer a négyhengeres benzinmotorból, a villanymotorból, az indító generátorból, a háromsebességes automata váltóból és a 1,83 kWh kapacitású akkumulátorból áll. Az MG3 képes teljesen elektromos módban haladni, illetve a benzinmotort generátorként használva is, ami a normál használati mód. Ezen kívül vezetés közben tölthet is, akár automatikusan kis terhelés alatt, vagy direkt töltésre állítva. A teljesítmény csúcsa természetesen párhuzamos módban érhető el, mikor minkét motor az első tengelyre küldi az összes kakaót.
Az MG3 1298 kiló, jobb pillanataiban pedig nyolc másodperc alatt ugrik százra. A végsebessége 170 km/h. Közben hosszabb és szélesebb is, mint az előző MG3, belül pedig két kijelző és több tárolórekesz teszi a B-szegmens egyik izgalmasabb versenyzőjévé. Ezen felül rendelkezik olyan aktív biztonsági rendszerekkel is, mint a sávtartás, az adaptív tempomat, a forgalomfigyelő asszisztens és a frontális ütközésvédelem. Fényezések tekintetében lesz belőle fehér, fekete, szürke, ezüst, piros és kék.
Ennél kicsivel több opciót kínál majd a Cyberster, hiszen kétmotoros verzióban 544 lóerőről és 725 Nm nyomatékról beszélünk, amivel 3,2 alatt lő majd ki százra. A belépő egymotoros Cyberster 340 lóerőt ajánl 475 Nm csúcsnyomatékkal, ami még mindig elég az 5,2-másodperces sprintekhez.
Az MG3, a Cyberster, az MG4 EV XPower, az MG7 és az MG9 mellett a genfi standon az IM L6 a nagy újdonság, amivel az MG anyacége, a SAIC Motors szeretné meghódítani Európát is.
Az MG anyacége szilárdtest-akkumulátoros szedánt hoz Európába
Az IM L6-ot a Genfi Autószalonon leplezik le, miközben az IM a kínai SAIC Motors Európába szánt prémium márkája.
Két technológiával érkezik majd. Az olcsóbb verzió lítium-ionos hagyományos akkumulátorral és 600 kilométeres ígérettel, a drágább pedig nagyobb, akár 800 kilométeres hatótávval a szilárdtest-akkumulátoros technológiának köszönhetően. Nem mellesleg az L6 három másodperc alatt van százon.
IM, mint Intelligent Mobility, az SAIC prémium ötlete 2025-re. Ez itt az L6, ám az L7 szedán már két éve kapható Kínában. Ez hát a Genfi Autószalon idén. Az egyik sarokban az MG, a másikban pedig a Dacia a maga rendkívül ésszerű villanyautójával, az új Spring szuperminivel. Az MG3-ból közben szintén lehet akár sűrű látvány is a magyar utakon.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
