Köztudott, hogy a modern Bugattikat a gyártó négy turbóval szerelt, 8 literes W16-osa mozgatja. Ez a brutális motor a Veyronban még "csak" 1001 lóerővel debütált, ám a Chrion Super Sport 300+ esetében már 1 580 lóerőig húztak.
Bár a Bugatti teljes joggal állíthatta, hogy ilyen motorból nincs még egy a földön, az új csúcsmodellbe már egy másik egység kerül. Sokan egyből valami kis köbcentis V6-ostól tartottak, de egyelőre úgy tűnik, a félelem alaptalannak bizonyul.
A gyártó ugyanis bejelentette, hogy marad a 16 henger, csak az elrendezés változik W-ről sima V-alakra. Az új csúcsmodell ettől nem lesz kevésbé exkluzív: az 1991 és 2003 között mindössze 13 darabban készült Cizeta-Moroder V16T óta nem készült utcai autó V16-ossal.
A Bugatti az új motor hengerűrtartalma vagy teljesítménye helyett hangzatos kijelentéssekkel igyekszik felkelteni a szupergazdagok figyelmét. Elmondásuk szerint a – bizonyára valamilyen hibrid rendszerrel megtámogatott – V16-os „semmihez sem fogható", "megtestesíti a tiszta Bugatti DNS-t", sőt, nem a jelennek, de még csak nem is a jövőnek, hanem egyenesen az örökkévalóságnak készül.
A gyártó egy rövid videót is közzétett az új motorról, melyben pár pillanatig a hangját is megcsodálhatjuk.