A Nvidiának és a Huaweinek dob kesztyűt a Geely-csoporthoz tartozó chipgyártó.
Az autótechnológiai porondon olyan óriásvállalatok mellett, mint a Nvidia vagy a Huawei mellé igyekszik felzárkózni a neve alapján egyelőre kevésbé cég, az Ecarx. A háttér azonban adott: a vállalatot 2017 óta építgeti az egyebek mellett a Volvót tulajdonosaként ismert Geely autógyártó társalapító-elnöke Eric Li.
A cég szoftvereket és félvezetőrendszereket szállít digitális autóműszerfalakhoz és vezetéstámogató rendszerekhez. Az Ecarx árbevétele 22 százalékkal 263 millió dollárra nőtt a tavalyi negyedik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb vásárlói persze a Geely autómárkai. Ezeknek értékesíti termékei 70 százalékát.
Eközben a Nvidia autós részlegéknek árbevétele 4 százalékkal, 281 millió dollárra csökkent ugyanebben az összehasonlításban. Jensen Huang, a Nvidia vezérigazgatója az autótechnológiában látja a közeljövő új sok milliárd dolláros iparágát.
Ziyu Shen, az Ecarx társalapító-vezérigazgatója a CNBC elismeri, hogy a Nvidia olyan előnnyel bír a mesterséges intelligenciát kiszolgáló chipek gyártásában, amivel nem tudnak versenyezni. Ugyanakkor az autók 70-80 százalékában nincs szükség erre a csúcsszínvonalra. Ez az a pálya, amelyek ők játszanak. Különösen fontosnak tartja az elemi biztonsági rendszereket, amelyeknek óriási a piaca. A cégvezető szerint jelenleg a Qualcomm új chipjeivel és a Nvidia egyszerűbb termékeivel versenyeznek.
Az Ecarx ki akarja használni, hogy a kínai autógyártók a globális geopolitikai feszültségek miatt kénytelenek a helyi piacról beszerezni autótechnológiai rendszereiket. Emellett nemzetközi piacon terjeszkedés is napirenden van. Ennek fontos eleme, hogy előre felkészültek a lehetséges korlátozásokra, amelyekkel a Huaweit háttérbe szorították a nyugati piacokon. Shen elmondása szerint minden külföldi tevékenységüket elszigetelték a hazaitól és rigorózusan betartják a helyi szabályokat. A cégvezető tisztában van vele, hogy csak akkor válhatnak multivá, ha a nagy autógyártók beszállítói lesznek, a kínai cégek egyike sincs egyelőre a világ öt legnagyobb autógyártója között.