Az angol biztosítók nem hajlandók szerződést kötni a kínai autókra
A kínai autók kontinensünkre való lassú beáramlása jelenleg elkerülhetetlennek tűnik, ám ez sok helyen gondot okoz. Nemrég Angliában kerültek nehéz helyzetbe a vásárlók amiatt, hogy a biztosítók nem igazán akarnak szerződést kötni a kínai autóikra.
Ennek legfőbb oka, hogy ezeknek az autóknak egyelőre nincs megfelelően kiépített háttere. Sem szervizhálózat, sem szakemberek, sem szaktudás nem áll rendelkezésre a megfelelő mértékben, ami a biztosítók szerint már kisebb sérülések esetén is akár gazdasági totálkárt eredményezhet.
Emellett az alkatrészek elérhetősége is sivár egyelőre amellett, hogy a javítási procedúrák sem tisztázottak, így a független műhelyeknek sincs egyszerű dolga. Ezzel kapcsolatban a helyi biztosítók szerint a kínai gyártók nincsenek tisztában az itt alkalmazott javítási módszertannal, és amíg ez a probléma fennáll, addig nem szívesen biztosítanak ilyen autókat. Az eset során kifejezetten a BYD Seal, a GWM Ora 03 (korábbi nevén Funky Cat) és néhány MG modell került szóba, amiknek a tulajdonosai egyelőre nehézkesen jutnak biztosítóhoz.
Angliában egyébként nemcsak a kínai, de az elektromos autók is nehéz helyzetben vannak, ha biztosításról van szó. A különösen drágán javítható főegységek - kifejezetten az akkumulátorra gondolnak a vállalatok - miatt egy baleset során az elektromos autóból könnyedén lehet gazdasági totálkár. Ha nemcsak kötelezőről van szó, akkor főleg aggódhat a biztosító egy drágán javítható meghibásodás miatt is. Emiatt pedig egy nemrég készült felmérés szerint a villanyautó-tulajdonosok közel a kétszeresét fizetik ugyanazokra a biztosításokra, mint azok, akik a belső égésű technológiát választották.
Forrás: Carscoops