Itt a Taycan Turbo GT, a leggyorsabb és legerősebb Porsche valaha
Már egy ideje várható volt, hogy a Porsche hamarosan jelentkezik egy minden eddiginél brutálisabb Taycannal. A várakozásnak vége, köszöntsük hát kitörő örömmel a Porsche legújabb irreális szörnyetegét, a Taycan Turbo GT-t.
Azt már az eddigi infók alapján is tudni lehetett, hogy a Turbo GT kegyetlen lesz, hiszen a prototípus könyörtelenül elverte a Tesla Model S Plaid Track Packet a Nürburgringen.
Abból is sejteni lehetett, hogy a csúcsmodell elképesztően erős és gyors lesz, hogy a közelmúltban a Taycan Turbo S-be is belefacelifteltekegy korrekt nagyságú ménest. Azonban a 952 lóerős Turbo S-nél is sokkal durvább lett a Turbo GT: az újdonság 1100 lóerős, ezzel ez lett messze a legerősebb Porsche, ami rendszámot kaphat.
Ez a megdöbbentő teljesítmény nem áll rendelkezésre állandóan, az autó csak rövid ideig képes rá, hogy leadja. Amikor rajtolni kell, akkor természetesen ott van mind az 1100 lóerő, így a nulla-száz is megvan 2,3 másodperc alatt. Weissach Package-dzsel 2,2 másodpercre lehet leszorítani a nulla-százat.
A Turbo GT kívülről is sportosabb lett, mint az eddigi változatok. Agresszívebbek a lökhárítók, vannak karbon kiegészítők, illetve a Weissach Package részeként látványos hátsó szárny is jár hozzá. Belül alapból filigrán sportülésekbe szíjazhatja magát a sofőr és az utas, sőt, opcionálisan még bukócső is kérhető. Utóbbinál hátrány, hogy eltűnnek a hátsó ülések, viszont előny, hogy így 70 kilóval könnyebb is az autó.
A 305 km/h-s végsebességű Turbo GT nemcsak egyenes vonalon elképesztően gyors, hanem versenypályán is, ahogy az egy vérbeli Porschétól elvárható. A Nürburgringen 7:07,55-öt, a Laguna Secán pedig 1:27,87-et mentek a leghegyesebb Taycannal. Ez két elképesztő eredmény, természetesen mindkét idő rekord az összes elektromos autó és az összes négyajtós között is.
A Turbo GT-ben a Porsche Active Ride futómű, a karbon-kerámia fékek és a továbbfejlesztett aerodinamikai megoldások a teljesítményen túl mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a legerősebb Taycan egyben a leggyorsabb is lehessen pályán.
Az újdonság csak jövőre érkezik a szalonokba, és a cikk írásának pillanatában az ára még nem ismert.
Hamarosan egy nagyobb anyag is érkezik a Turbo GT-ről, amiben lesznek saját képek és az újdonságokról is részletesebben fogunk mesélni. Figyeld a Totalcart, hogy arról se maradj le!
Forrás: Porsche