Már egy jó ideje tudni, hogy a Mercedes-AMG egy saját villanyautóval készül. A jelenleg hivatalos modellnévvel nem rendelkező autó az AMG.EA platformra épül és nagyjából 1000 lóerő lakozik benne a meg nem erősített információk szerint. Nemrégiben pedig egy befagyott svéd tavon tesztelték álcázva, amiről fotókat is megosztott a gyártó.
Az AMG még 2022 tavaszán mutatta be a Mercedes Vision AMG Conceptet, ami a jövőbeli elektromos AMG-k formavilágát hivatott bemutatni. Akkor az AMG.EA platformról csak annyit közöltek, hogy nagy teljesítményű, axiális fluxusú villanymotorok kapnak helyet benne, a hosszú, alacsony forma miatt pedig vékony akkumulátorok kerülnek a padlóba, így nem kell SUV/crossover-szerű autókat építeni.
A dizájnban egyébként feltűnik az áramvonalas EQXX is, főleg hátulról. Ha pedig ezt a modellt nézzük, akkor a Mercedes valami nagyon jóban sántikál, ugyanis nemrég saját fogyasztási rekordjukat döntötték meg: 7,39 kWh/100 kilométeres átlagfogyasztással tett meg bő 1000 kilométert.
A most megosztott fotók pedig egy hasonlóan lapos sportos szedánformát mutatnak, mint amilyen a Vision AMG. Az alapos álca miatt elég keveset lehet kivenni az autóból, de elölről nézve fényszórói nem lesznek olyan vékonyak, mint a tanulmányautón.
Hátulról viszont a féklámpák kimondottan érdekesnek néznek ki, ez nagy valószínűséggel azért van, mert még prototípus és burkolat sincs rajta. De eléggé radikális lenne egy ilyen lámpa a Mercedestől.
A mostani teszt volt az autó első téli tesztje. Ha minden a terv szerint halad az autót jövőre fogják bemutatni hivatalosan, ami a négyajtós AMG GT szellemi utódja.