Eleinte még meglepő volt, ahogy a brutálisan erős villanyautók méregdrága, szintén pokoli durva benzineseket gyorsulnak le olykor váratlan fölénnyel. Sőt, az évek során az elektromos autók egyre erősebbek lettek, így a legdurvábbakat egyre nehezebben lehetett megfogni.
Ma már inkább az tűnik nagy számnak, amikor egy benzines autó legyorsulja valamelyik pofátlanul erős villanyautót. A mérce általában a Tesla Model S Plaid és néha a Model X Plaid: mindkét szörny 1020 lóerős, a nulla-százas sprintjük pedig kettessel kezdődik.
Most egy egészen esélyes versenyzőt állítottak oda a Model X Plaid mellé: egy Nissan GT-R Nismót, ami ráadásul nem is teljesen gyári. A tuningolt Nismo 600 lóerő és 650 Nm helyett immár 810 lóerőt és 890 Nm-t tud, amihez 1725 kilós tömeg társul.
Az 1020 lóerős, 1420 Nm-es csúcsnyomatékú Model X Plaid ugyan jóval erősebb, viszont lényegesen nehezebb is, hiszen bő 2,5 tonnás. Mindkét autó összkerekes. A gyári adatok szerint a Tesla 2,6 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, míg a Nismónak ehhez 3,1 másodperc kell. Utóbbi esetén ne feledjük, hogy 210 lóerővel erősebb, mint egy gyári változat.
A Nissan esélyei tehát jók, de ezúttal sajnos nem sikerült megvernie a Teslát: az első futamon nagyobb, a másodikon pedig minimális különbséggel kapott ki. A Model X Plaid 10,3 másodperc alatt tudta le a negyedmérföldes távot, a Nismo pedig 10,6 másodperc alatt. Utcai autóhoz képest egyébként mindkét idő elképesztő.
Forrás: Carwow