A dél-koreai gyártó már nagyon készül saját rendezvényére, a Hyundai N Fesztiválra. Az N-autóknak kitalált versenyen részt vesz majd a most bemutatott Ioniq 5 N eN1.
Az első Hyundai N Fesztivál 2019-ben került megrendezésre, ahol kezdetben csak Veloster N-ekkel csapatták. 2020-ban már időmérő is volt, majd az elkövetkező években folyamatosan bővítették különböző számokkal a rendezvényt. Egy dolog változatlan: csak Hyundaiok versenyeznek itt.
Idén az egyik újítás a most bemutatott Ioniq 5 N eN1, ami egy csak versenypályán használható modell és a gyártó szerint az „autósportok következő generációjának előfutára”.
Az eN1 teljesítményre ugyanazt tudja, mint az 5 N, vagyis két elektromotoros, 650 lóerős és 84 kWh-s akksival van felszerelve. Az eN1 viszont slickeket kap, sárvédőit kiszélesítették, nagy splitterek figyelnek elöl és egy hatalmas szárny hátul. Rengeteg kényelmi dolgot kikaptak belőle, bukócsövezték, kagylóüléseket kapott, szélvédői polikarbonátból vannak és kormánya is teljesen más a sima 5 N-éhez képest. A rengeteg átalakítással csaknem 200 kilót fogyott, nagyjából 1970 kiló.
Hogy a 200 kg mínusz mennyire más menetteljesítményt eredményez, nem részletezték, de már csak az aerodinamikai elemekből kiindulva jobb lehet a leszorítóerő, ezáltal az úttartása. De ezen az 50-70 milliméteres ültetés is sokat segíthet. A megállást pedig az elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergek intézik.
Az overboost mód kívülről is hallható lesz, aminek hangját a versenycsapatok választják/alkothatják meg, de a virtuális váltót is lehet majd hallani.
Az eN1-t először április 27-én lehet majd látni a dél-koreai Inje Speedium versenypályán. Az autóval versenyezni fognak, de ennek elsősorban a tesztelés a lényege, hogy a Hyundai tudja majd, hol és mit kell a jövőben fejlesztenie a verseny-villanyautóin.