11 év és 2,2 millió Renault Captur megépítése után a második, jelenleg futó generáció megkapta a maga faceliftjét. Az új Captur felveszi az aktuális Renault egyengúnyát, valamint a mostanra elvárt modern vívmányokat.
Gilles Vidalnak köszönhetjük az új dizájnt, amit többek között az idei év autója nyertesén, a Scénic E-Techen is láthatunk. Vagyis a Captur is megkapta az ízlésesen a logó köré dizájnolt hűtőrácsot, a vékony, picit morcos első fényszórókat az alattuk a Renault logójának felét formáló DRL-lel. Ahogy a Scénic-nél, úgy az új Capturnél is eltérő színű a lökhárító alső felének egy része.
Míg az autó eleje simán elmehetne egy új generációs Capturnek, addig a hátulján már nem annyira radikális a változás. Csaknem minden érintetlen, bár a féklámpák színezett búráitól elköszönhetünk, az átlátszó búra alatt a LED-ek díszítik/színesítik az autót.
Viszont nem csak a féklámpák tehetik színessé, ugyanis a kéttónusú fényezés miatt 14 színkombináció érhető el a Capturhöz, felszereltségtől függően pedig 17, 18 vagy 19 colos felnik közül lehet válogatni.
A vertikálisan elhelyezett központi kijelző megmarad, csak már 10,4 colosra hízott, a műszeregységé pedig 10,25-re. Ezen kívül a beltér kisebb-nagyobb finomításokkal, de hű maradt az FL előtti Capturhöz. Az OpenR multimédia rendszerből a legfrissebb verzió fut beépített Google szolgáltatásokkal. A vezetéstámogató rendszerek száma is 28-ra nőtt.
Hátsó ülései továbbra is 16 centiméterrel csúsztathatók, ami természetesen befolyásolja a csomagteret: ha teljesen előre vannak tolva, a csomagtér 616, ha pedig teljesen hátra, jóval kevesebb, 484 liter.
Az új verzióban kevesebb krómmal fogunk találkozni, újrahasznosított anyagból viszont többel, valamint a bőr borítást is lecserélték szemcsés borítóanyagra a zöldülés nevében - 2025-re pedig mindenféle állati eredetű anyag használatával felhagynak.
Ha valaki kipipálja a Harmann Kardon kilenc hangszórós hangrendszert, akkor az előre kalibrált hangbeállításokat Jean-Michel Jarre-nak köszönjük meg, úgy, ahogy az érkező Renault 5-ét is.
Hazánkban összesen háromféle hajtáslánccal lesz elérhető az új Captur:
- E-Tech full hybrid, ami 145 lóerős és 4,6 literes WLTP fogyasztást ígérnek neki,
- Mild hibrid hajtás, ami már 160 lóerős, viszont 5,9 litert fogyaszt száz kilométerenként,
- valamint sima benzines verzió is, ami csak 90 lóerős, de manuális hatsebességes váltóval kapható, amivel 5,8 literes fogyasztás hozható ki belőle.
Új felszereltséggel is gazdagodik a Captur, ami az elmúlt évek új Renault-iból kiindulva nem meglepő: ez az Esprit Alpine, amiben többek között az új Clio is kapható. Ez főleg az Alpine kék színből, a logókból és egy picit sportosabb megjelenésből áll. Valamint a csaknem fullextrás felszereltségből.
Az új Captur árpilis óta rendelhető, viszont az ára még nem ismert. Magyarországon a kifutó Captur jelenleg 6,8 millió forintról indul.