Tényleg 1000 kilométer feletti hatótávot tud a Nio ET7

2024.04.19. 10:21

Ha szóba kerül az elektromos autózás, a féltudású szkeptikusok azonnal napi 1000 kilométereket kezdenek autózni, és amíg egy villanyautó erre nem képes, addig az nem jó. Erre tessék, itt a Nio ET7, ami már nekik is megfelelhet.

A kínai gyártó nemrég legújabb akkumulátorát tesztelte a testes szedánban, mely a félszilárdtest technológián alapul. A szilárdtest-akkumulátor a hagyományos lítiumos egységek folyékony elektrolitja helyett szilárd, vezetőképes anyagot használ. Ezt spékeli meg a félszilárd azzal, hogy ezt az anyagot folyékony elektrolitba helyezi, ezzel pedig kompaktabb méretet, kisebb súlyt és nagyobb hatékonyságot, ezáltal nagyobb hatótávot érnek el.

Az ET7-ben használt akkumulátor 150 kWh energiát tárol, miközben nem nagyobb egy hagyományos 100 kWh-s Li-ion akkumulátornál. A másfélszeres kapacitás azonos méret mellett szép teljesítmény, ráadásul úgy, hogy a félszilárd egység alig 20 kilóval nehezebb csak.

Úgy néz ki, hogy a technológia működik, és ezt a Nio nemrég bebizonyította az ET7-tel. Három különböző tesztutat alakítottak ki, melyen három különböző autó futott. Az egyiknél Shanghaiból mentek Xiamen felé, majd Pekingből Hefeibe és végül Kunmingból Zhanjiangba. Az első út során az ET7 1046, a következőn 1062, és végül a harmadikon 1070 kilométert ment egy töltéssel valós körülmények között. Ez azt fedi, hogy bizonyos szakaszokon elérte a 118 km/h-t, az úton 1875 méter szintkülönbség volt és a biztonság kedvéért még 200 kilónyi holmit is bepakoltak az autóba. Az út során az ET7 átlagsebessége 83,7 km/h volt és összesen 12,8 órán keresztül mentek vele.

nioet7

Az új akkumulátoros Nio ET7 előrendelése már április 16-án elkezdődött, ám a hivatalos bemutatásra még várni kell pár napot. Április 25-én fogják elárulni az elektromos szedán pontos specifikációit, a kiszállítások pedig rá 5 nappal, április 30-án el is kezdődnek majd.

Forrás: Carscoops