Az Aston Martin DBX-et sokan kritizálták a beltere miatt. Elsősorban nem a dizájnnal, hanem a funkcionalitással volt gond: a népszerű Apple CarPlay és Android Auto miatt például nem szerencsés, hogy nincs érintőkijelzője, illetve az USB-C csatlakozók helyett is USB-A portokat találunk benne.
Mindez szőrszálhasogatásnak tűnhet, de a valóságban bizonyára bosszantó, hogy olyan funkcióknál kell kompromisszumokat kötni egy százmilliós autóban, amiket ma már egy tizedennyibe kerülő autó is tud.
Az Aston Martin és érezte, hogy ez nem oké, frissítették hát a DBX belterét. Mindenki megnyugodhat: lett érintőkijelző, és többé nem kell a gyötrelmes touchpaddel szórakozni. A dizájn is változott: a formák kevésbé ívesek, több a gomb és teljesen új a kormány. Az összkép sokkal modernebb és minden bizonnyal lényegesen jobban használható.
A 10,25 colos központi kijelzőn ezúttal már semmi akadálya annak, hogy gördülékenyen használjuk a CarPlay-t vagy az Android Autót. Annak is jut jó hír, aki inkább a gyári megoldások híve: az új kijelzőn már az Aston Martin friss rendszere fut majd. A változás nem olyan látványos, ellenben nagyon hasznos, ha leendő ügyfelek ezután nem érzik majd úgy, hogy kompromisszumot kell kötniük.
Kívülről szinte egyáltalán nem változott a DBX, de lett öt teljesen új szín. Már csak tűzokádó változat van: a gyengébbet kinyírták, egyedül a 707 lóerős csúcsmodell, vagyis a beszédes nevű DBX707 maradt a palettán. A nulla-száz változatlanul elég 3,1 másodperc, az AMG-től érkező, kétturbós V8-as ugyanúgy 707 lóerőt tud, illetve a váltó is maradt ugyanaz a kilencsebességes automata, mint az facelift előtti változatban.
A frissített DBX-et az Aston Martin 2024 második negyedévében kezdi gyártani, így az első példányok 2024 harmadik negyedévében érkezhetnek meg a leendő tulajaikhoz.
Forrás: Aston Martin