Itt a hatkerekű, páncélozott Toyota Land Cruiser
Vannak olyan helyzetek, amikor az embernek szüksége lehet valami nagyon erős, legalább hatkerekű és jellemzően katonai felépítményeket magával hordozó járműre. Ilyen ügyben ma már van több vállalat is, akikhez fordulhat, ilyen a dél-afrikai Armormax Defence is, akik nemrég dobták piacra a TAC-6 nevű modelljüket, készen bármilyen apokalipszisre.
- Brutálisan túltervezett terepjárót tervezett a dél-afrikai Armormax Defence
- A páncélozott, hatkerekű teherautó akár katonai és magán használatra is alkalmas
- Az alapja a Toyota Land Cruiser 79, ezt módosították többek között a 6x6-os kialakításhoz
- Hosszabb kabinnal és rengeteg extrával felszerelhető a típus, de az ára nagyon húzós
- Akár 4,5 literes V8-as turbódízel is elérhető a TAC-6-ba, amivel a végsebesség 160 km/h
Az igény a francia különleges alakulatoktól érkezett. Olyan járművet szerettek volna, amely a lehető legtöbb körülmény között megállja a helyét, de kezeléséhez nincs szükség semmilyen speciális tudásra. Ennek fényében kezdte meg a munkát az Armormax és a Toyota Land Cruiser 79-et vették alapul a projekthez. Az autó vázát meghosszabbították, hogy hátul duplatengelyesre alakíthassák a szerkezetet. Ehhez bekerült még egy osztómű, hogy leghátra is eljusson, illetve variálható maradjon a hajtás és a differenciálművek kapcsolása.
Érdekes részlet, hogy az autó alatt laprugókat használnak, viszont opcionálisan akár 10 centiméterrel is képesek megemelni őket. A fékeket természetesen nagyobbra cserélték és a felnikből is bead-lockosat választottak, hogy véletlenül se csússzon ki a gumiból. A hajtáshoz a különböző csuklókat és kardánokat a Dana szállítja, ezek is speciális, kemény igénybevételre tervezett alkatrészek.
A hatkerék-hajtástól visszafelé haladva eredetileg egy ötsebességes kézi váltóban gondolkodtak, ám a bemutatást eltolták egy évvel, hogy a ZF-fel egy teljesen egyedi automatát is kifejlesszenek az autóba. Ez egy különösen strapabíró és túlméretezett váltó lett nyolc fokozattal, mely akár 1000 Nm forgatónyomatékot is elvisel tartósan. Ezt tekeri opcionálisan vagy egy 4,2 literes V6-os, vagy egy 4,5 literes V8-as turbódízel. Utóbbi 257 lóerő és temérdek nyomaték, így mozgat 2950 kilót a rövidkabinos felépítmény esetében. Ha szükség van a hosszabb utastérre, a súly 3080 kilóra emelkedik, miközben az autó össztömege elérheti akár a 7 tonnát is.
Valószínűleg ebben benne van az az utasszállító felépítmény, mellyel akár 28 ember is utaztatható bármilyen körülmények között. De az is hozzátehet a súlyhoz, hogy a hat méter hosszú autóra rendelhető B6 páncélozottság is, mellyel egy gépkarabélynak is ellenáll. Elérhető még temérdek kiegészítő, mint fegyverek, víztartály, több pótkerék és üzemanyagszállító egységek is. Az alap tank sem kicsi, ám a bővítettel 210+90 liter állhat rendelkezésre, mellyel a TAC-6 akár 2000 kilométer megtételére is képes lehet egyhuzamban.
A brutális TAC-6 a legtöbb terepen és környezetben helyt kell hogy álljon, ezért minden elemét túlméretezték. Az autó legalacsonyabb pontjai a differenciálművek, de azok is 26,5 centi magasan vannak a talajtól, míg az alváz 35 centire. A terepszögek elöl 40, hátul 38 fokosak, és ideális környezetben akár a 160 km/h-t is elérheti a bő háromtonnás dög. Ezekért a különleges képességekért elég jelentős összeget kell kicsengetni. Az alapváltozat 1 558 000 dél-afrikai randba kerül, ez átszámolva 30,5 millió forint, de egy páncélcsomaggal akár azonnal rálocsolhatunk további 1 296 000 randot, azaz 25,4 millió forintot.
Forrás: Carscoops