- Frissítették a Cupra márka két húzómodelljét, a Leont és a Formentort
- Mind a kettőnek erősebb, 333 lóerős lett a csúcsváltozata
- Maradtak a gyengébb plug-in és lágy hibrid rendszerek, illetve a dízel is
- Finomítottak a beltérben, nagyobb központi kijelzőt kaptak
- Mindkettőn megjelent a Cupra új cápa-orr dizájnja, hátul pedig világít a logó
Rövid idő alatt egészen komoly sikereket ért el a Cupra. 2018-as indulásuk óta több mint 600 ezer autót adtak el, és úgy néz ki, hogy lassan átveszik a Seat helyét a konszern palettáján. Hogy ne is maradjanak le, frissítették két húzómodelljüket, a Leont és a Formentort.
Mind a kettőn először az új cápa-orrot lehet észrevenni, melyet a korábban bemutatott Terramar SUV-ról vettek át a mérnökök. Emellett frissítettek a fényszórókon, a légterelő elemeken és az autók hátulját is átszabták. Érdekesség, hogy újítottak kicsit magán a Cupra logón is, ami most már hátul a LED fénnyel együtt világít.
Frissült a beltér is, főleg a középkonzolt és a könyöklőnél lévő részt rajzolták át. Kicsinek ítélhették az eddigi központi kijelzőt, mert most a helyére került egy új, nagyobb, 12,9 colos egység, szintén friss rendszerrel. Az autóba rendelhető extra lett a nagy teljesítményű 12 hangszórós Sennheiser hangrendszer, melyet 73 százalékban újrahasznosított anyagokból felépített bőr kagylóülésekből élvezhetünk menet közben.
Az autók még mindig a Volkwagen konszern MQB Evo platformjára épülnek, így nem okoz meglepetést a motorválaszték annak, aki ismeri a testvérmárkák termékeit. Esetleg abban lehet csavar, hogy az új Formentor és Leon csúcsváltozata is erősebb lett. Mind a kettőben a kétliteres, négyhengeres, TSI motor dolgozik immár 333 lóerővel. Ez a konfiguráció kizárólag hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval (DSG) és összkerékhajtással elérhető.
Bár nem a legerősebb, de a leggyorsabb Cupra volt eddig is a Formentor 310 lóerővel és egy 4,9 másodperces gyorsulással, ami most biztosan lejjebb megy majd. Ilyen teljesítmény mellett nem árt, ha az ember úton tud maradni, ezért felel az intelligens nyomatékelosztást szabályozó rendszer, illetve a megállásban segítenek az új Akebono fékek is.
Ha neked nem kell ez az őrületes erő, akkor van sok más opciód is. Továbbra is elérhető marad a plug-in hibrid (eHybrid) hajtáslánc, mely kiviteltől függően lehet 204 vagy 272 lóerős, miközben akár 100 kilométernyi tisztán elektromos hatótávot is nyújthat. Emellett lesz egyszerű 2.0 TSI csupán 204 lóerővel és összkerékhajtással, vagy 48 voltos mild hibrid rendszerrel ellátott 1.5 eTSI, sőt még a dízelmotorral (TDI) szerelt kivitel is marad.
A Cupra vezérigazgatója szerint a Formentor és a Leon is a márka sikerének mozgatórugója, melyek színtiszta tervezési megszállottság szüleményei. A két típus a frissítéssel csak tovább erősíti az irányt, mely felé vinnék a sportos márkát. Arról viszont nem beszélt, hogy a ráncfelvarrt változatok mikor jutnak el a szalonokig.