- A kínai autógyártóknak komoly gondot okoz a túltermelési válság.
- A kínai gyártóknak hatékonyabb, olcsóbb gyártási folyamatokat kell kialakítaniuk, hogy életben maradjanak.
- A Guangzhou Automobile Group (GAC) elnöke szerint egyre több cég mehet csődbe.
A kínai autógyártók, beleértve ebbe még az olyan állami tulajdonúakat is, mint a Guangzhou Automobile Group (GAC) nem vehetik félvárról a hazai piacukon kialakult túltermelési válságot, ha túl akarják élni a következő éveket.
A kínai autósok gyorsan megkedvelték a villanyautókat, de a termelés felfutása brutális árcsökkentési versenyhez vezetett. Sajátos körülmény, hogy ezt az amerikai Tesla kezdte 2023 elején. A következő évek jó eséllyel arról fognak szólni, hogy melyik vállalat tud az egyre keményebb feltételek közepette hatékonyan, olcsón jó autókat gyártani. Amelyik nem, az csődbe fog menni.
Feng Xingya, a GAC elnöke úgy látja, hogy a vállalatok eltűnése a süllyesztőben fel fog gyorsulni. A GAC beszállva az árversenybe mérsékelte autói árát. Ezt megelőzően a tempóvesztés miatt az első negyedévben csökkentek eladásai és üzemi árbevétele az egy évvel korábbihoz képest. Ilyenre 2020 óta nem volt példa a cég történetében.
A versenyképesség fokozása érdekében pedig a együttműködik technológiai vállalatokkal. Ezek közül a legismertebb a Huawei, amellyel közös kutatásokat és fejlesztéseket végeznek. Más kínai autógyártókhoz, például a Szegedre készülő BYD-hez hasonlóan a GAC is külföldön akar gyártóbázisokat létesíteni. Malajziában megnyitották az elsőt, a következőt Thaiföldön adják át júniusban. A továbbiaknak Brazíliában, Egyiptomban és Törökországban keresnek helyet. A gond az, hogy míg a BYD például 240 ezer autót adott el külföldön 2023-ban, addig a GAC csak 50 ezret, és csak 2030-ra számolnak félmillióval.
Autókütyü-verseny hajtja a piacot
A kínai autósok közel kétszer akkora jelentőséget tulajdonítanak járgányuk elektronikai képességeinek, mint az amerikaiak – derül ki a piackutatási adatokból.
Az ottani startupok erre bazírozva sokszor olyan szoftverekkel adják el autóikat, amelyek még nem készültek el véglegesen. Arra építenek, hogy mobiltelefonos távkapcsolaton keresztül képesek gyorsan kijavítani az előkerülő gyerekbetegségeket.
A Lotus , amely a kínai Geely egyik márkája, felmérést készített az autósok prioritásairól. Ebből az derült ki, hogy az autók elektronikus képességei közül a legjobban az automatikus parkolásra tartanak igényt. A második helyen az automatikus akkumulátortöltés szerepel. A kínai sofőr ki se akar szállni a verdájából, hogy csatlakoztassa a töltőállomáshoz. A Lotusnak ez állítólag nem akadály. A cég pénzügyi igazgatója, Kuen Long Lee beszámolója szerint Sanghajban van robottöltőjük. Lee szerint egyébként a nemzetközi autómárkák túl sokat lamentálnak azon, hogy milyen lesz az autózásban az átmenet az elektromos meghajtásra. Eközben a kínaiak egyre nagyobbak és erősebbek lesznek. A történet végén igaz lehet a mondás, hogy a „tett halála az okoskodás”. (Via CNBC)

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kamu váltóval érkezhet az első elektromos Ferrari
A rendszer a gázpedál állása, valamint egy virtuális sebességfokozat alapján számolja ki a villanymotor nyomatékát.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
