- Az Alpine bemutatta működő koncepcióautóját az Alpenglow Hy4-t
- Ebben egy hidrogénnel hajtott turbós, kétliteres négyhengeres belső égésű motor van, ami 340 lóerős
- Az Alpenglow mellett egy hidrogénüzemű V6-oson is dolgozik a gyártó.
Az Alpine még 2022-ben mutatta be az Alpenglow koncepcióautóját, amiből most született egy mozgásképes verzió. Ebben egy hidrogénnel hajtott belső égésű motor található, ami 340 lóerős.
Pontosabban egy kétliteres turbós négyhengeres motor van benne, – aminek elvileg nincs köze az A110-éhez –, ami a hidrogént három tartályból nyeri ki, amelyekben egyenként 2,1 kg gáz van 700 bar-on. Ezt pedig 40 bar nyomáson befecskendezik a hengerekbe vízpermettel együtt, amely állítólag csökkenti a mérgező NOx-kibocsátást. Mindehhez pedig egy szekvenciális sebességváltó társul. Végsebessége 268 km/h.
Az Alpenglow-t a 2022-es verzióhoz képest kissé át kellett alakítani. Kicsit magasabb lett, átdolgozták a törésszerkezetét, hogy ketten is elférjenek szánszálas monocoque szerkeszetében.
Az autó ténylegesen mozgásképes, ugyanis szombaton már lefutotta tesztköreit a Circuit of Spa-Francorchamps pályán, de júniusban a 24 órás Le Mans-on is tiszteletét teszi
Minden jövőbeli Alpine anyja
- Végülis a gyártó ezt mondja az Alpenglowra. Ezt pedig olyan szinten kell komolyan venni, hogy ennek a koncepciónak rengeteg dizájneleme visszaköszön majd az újabb Alpineokon, valamint a hidrogénnal való fejlesztésekbe is komoly összegeket ölnek a Renaulttal együtt.
Méghozzá annyira komolyan gondolják, hogy már egy hidrogénüzemű V6-os motort is fejlsztenek, vagyis ez a négyhengeres csak egy próba. Viszont a V6-os motort csak az Alpine fejleszti, és ha minden jól megy ezt már az év végén, egy másik működő koncepcióautóban látni fogjuk.