F1 kibeszélő: Szorongatják a Red Bullt, Newey előtt már titkolózik a csapat
- A McLaren pilótái szerint innentől a Red Bullal harcolhatnak a győzelmekért.
- Hiába hozott sok csapat jelentős fejlesztéseket, csak a McLaren tudott látványosan előre lépni.
- Bottas a Williams ajtaján kopogtat.
- Adrian Newey előtt már titkolóznak a Red Bullnál.
Bár a rendkívül izgalmas időmérőedzés után a vártnál unalmasabban indult az idei Emilia-Romagnai Nagydíj, a futam végjátéka mindenért kárpótolt. A közepes gumikon csak küszködő Lando Norris a kemény keveréken megtáltosodott, és a verseny végén megközelítette, majd utol is érte a kényelmes előnnyel vezető Max Verstappent. Ha a verseny néhány körrel hosszabb, a McLaren britje sorozatban második győzelmét arathatta volna.

A McLaren már a Red Bull szintjén?
Bár az előző évek küszködései után idén korrekt formában kezdte a szezont a McLaren, a papaja színű autó a Miami Nagydíjra hozott fejlesztési csomaggal lett igazán versenyképes. Lando Norris meg is szerezte karrierje első győzelmét, Imolában pedig majdnem a másodikat is. Ráadásul Norris csapattársa, Oscar Piastri alatt is remekül működik a frissített McLaren: csak egy hajszállal kapott ki Max Verstappentől az időmérőn, és bár a futamon „csak" a negyedik lett, a versenytempója kifejezetten erősnek látszott.
Egyértelmű, hogy a McLaren hatalmasat lépett előre a legújabb fejlesztéseivel. Sőt! A két pilóta szerint innentől a Red Bull ellen is felvehetik a kesztyűt! Lando Norris frusztrálónak nevezte, hogy nem nyertek, az előző hétvégék tükrében pedig további győzelmeket vár, Oscar Piastri pedig kerek perec kimondta: innentől győzelmekért harcolhatnak.
Külön bizakodásra ad okot, hogy a McLaren autója két drasztikusan eltérő pályán is hozta a Red Bull szintjét. Ha a papaja színűek Monacóban is hasonlóan jól szerepelnek, újra izgalmassá válhat az eddig Max Verstappen uralta szezon.
Mindenki számos fejlesztést hozott Imolába, de a McLaren hatalmas ugrását senki sem tudta megismételni
Az elmúlt években megszokhattuk, hogy az év első nagyobb fejlesztési csomagjait az Emilia-Romagnai Nagydíj környékére időzítik a csapatok, ez most sem volt másképp. A Mercedes és a Red Bull is számos helyen hozzányúlt az autójához, de a változtatások listája a Ferrarinál és az Aston Martinnál a leghosszabb. Ennek ellenére egyik csapat sem lépett látványosan előre.
Bár a Ferrari új csomagját övezte a legnagyobb várakozás, Tifosi győzelmekről szőtt álmai nem valósultak meg. Ennek ellenére a vörösök szerint ez nem azért történt, mert a fejlesztéseik nem működnek. Carlos Sainz kiemelte: az új csomagtól pontosan azt kapták, amit előzetesen vártak, a szurkolók csalódottságát pedig a túlzott elvárások okozták. Frédéric Vasseur csapatfőnök ennek ellenére a fejlesztések felgyorsításának fontosságát hangsúlyozta, mivel egy ennyire szoros mezőnyben egy kis előrelépés is sokat jelenthet.
Az Aston Martinnál vegyesek az érzések. Mike Krack csapatfőnök bár összességében „egész jónak" nevezte a hétvége alakulását, elismerte, hogy az új fejlesztésekkel az autójuk nehezen vezethetővé vált. Lance Stroll azonban már határozottan kritikus hangot ütött meg: „Ez nem az a nap és nem az a hétvége volt, amit az új fejlesztésekkel vártunk. Nem voltunk elég gyorsak. Szerintem minden működött, de nem elég jól, szóval tovább küzdünk. Más csapatok nagyon versenyképesnek tűnnek, mi viszont jelenleg nem vagyunk eléggé azok." – nyilatkozta a kanadai, aki szerint a leszorítóerő és az egyensúly is hiányzik a frissített Aston Martinból.
A fejlesztésektől a Mercedes is többet remélt. Lewis Hamilton szerint jelenleg az élmezőny és a középmezőny között, a senki földjén vannak, az új alkatrészek pedig csak kifejezetten kicsi előrelépést hoztak. A brit szerint két-három tizeddel még mindig le vannak maradva az élmenőkhöz képest.
Bottas a Williamshez igazol?
Régóta tudjuk, hogy az Audi 2026-ban megérkezik a Forma–1-be. A németek fel is vásárolták a Saubert, sőt, már egyik pilótájukat is bejelentették Nico Hülkenberg személyében. Mindez azt is jelenti, hogy a csapat jelenlegi versenyzői hamarosan ülés nélkül maradhatnak.
Úgy tűnik, Valteri Bottas ezt nem szeretné megvárni, és már nagy erőkkel egyengeti a saját jövőjét. Szemfüles újságírók legalábbis kiszúrták, ahogy a finn éppen kisétál a Williams motorhome-jából. Az Autosport.com információi szerint negyedórás megbeszélést tartott James Vowles csapatfőnökkel.
Valtteri Bottas spotted leaving the Williams hospitality building 👀
— Autosport (@autosport) May 18, 2024
Autosport understands Bottas had a 15 minute meeting with James Vowles 🤔#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/9llFZg5lP7
Bottas érkezése több szempontból is előnyös lenne a Williams számára, elvégre egy tapasztalt, bevált versenyző érkezne Logan Sargeant helyére, akinek teljesítményével a csapat nyíltan elégedetlen.
Adrian Newey-t már nem engedik túl közel a Red Bull F1-es autójához
A legendás tervezőzseni, Adrian Newey jövő év elején távozik a Red Bulltól, s bár saját elmondása szerint csak egy kis pihenésre vágyik, sokak szerint idővel egy másik F1-es alakulatnál tűnhet fel. Pierre Wache, a csapat technikai igazgatója a Sky Sportsnak elmondta: innentől Newey potenciális veszélyforrást jelent a Red Bull titkaira nézve, a csapat így nagyon óvatos azt illetően, mit oszt meg a tervezővel.
Mindez egybevág azokkal az értesülésekkel, amelyek szerint Newey tevékenységét az RB17 nevű hipersportautóra korlátozták, az F1-es csapat megbeszélésein pedig már nem is vesz részt – írja a Formula.hu.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Lefagyott a sínekre tolt autós, el is kaszálta a vonat
Ennél kevés rosszabb megoldás létezik.
- Belsőség
Felismered ezeket a csodás, öreg autókat egy részletük alapján? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel a Rétromobile veteránjait!
Most bebizonyíthatod, hogy nagyon vágod a különleges veteránokat: ismerd fel mindet! Előre szólunk, hogy nem lesz könnyű.
- Hírek
Brutálisan megdrágulnak az Audik, feljebb pozicionálják a márkát
Az Audi a jövőben inkább az eladott autók utáni haszonra, mintsem a darabszámra fókuszál majd.
- Hírek
Ez a hatkerekű G-osztály lehetne a valaha volt legmenőbb pápamobil
A különleges terepjáró egyelőre csak digitális térben létezik, de nem lehetetlen, hogy a Carlex megépíti majd.
- Tesztek
Pompás prémium milliós taposóaknávalHasználtteszt: Volvo XC70 – 2010.
Piszok kényelmes, prémium érzetű utazóautó a harmadik generációs Volvo XC70, de óriási taposóaknákat rejt magában.
- Hírek
1300 lóerős, elektromos NASCAR koncepciót mutatott a Chevrolet
Valódi versenyautó alapokkal rendelkezik.
- Hírek
Egy ausztrál férfi feleségül vette a Fordját Valentin-napon
Brisbane legnagyobb autórajongója imádja az 54 éves autóját.
- Közélet
Ennyibe kerül az elektromos autók kötelező szervize
Népszerű tévhit, hogy a villanyautóknál nincs ilyen.
- Hírek
Baleset történt az M0-n Csömör térségében, lassan 10 kilométeres a dugó
Aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Sajtóközlemény
Alig drágult a casco tavalyhoz képest
Személygépkocsikra átlagosan 208 ezer forint volt az éves díj 2024-ben.
- Hírek
Illegális, cseh szeméttelepen kötött ki az Audi Dakar-versenyautója
Méltatlanul szomorú véget ért a Dakar-ralit megjárt RS Q e-tron.
- Közélet
A Forma–1 érdekes kísérlettel indítja a szezont, mi pedig ott leszünk, hogy beszámoljunk róla
Nagy kérdés, milyen fogadtatásban részesül az F1 75 Live, de mi is itt leszünk a helyszínen, és első kézből számolunk be nektek a tapasztalatainkról!
- Hírek
Hétfőtől reszkethetnek a szabálytalankodók
Hosszú ellenőrzésre készül a rendőrség: teherautók és buszok kerülnek fókuszba.
- Hírek
Kimaxolta a tahóságot a felelőtlen BMW-s (+ hülye taxis)
Záróvonalon átlépve, hatalmas tempóval előzte a sort a kanyarodósávban, forgalommal szemben.
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Közélet
Nem minden átverés, ami annak tűnik – Segítség, átvertek!
Vannak olyan hibák, amik kiszámíthatatlanul és hirtelen jönnek elő.
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
