F1 kibeszélő: Szorongatják a Red Bullt, Newey előtt már titkolózik a csapat
- A McLaren pilótái szerint innentől a Red Bullal harcolhatnak a győzelmekért.
- Hiába hozott sok csapat jelentős fejlesztéseket, csak a McLaren tudott látványosan előre lépni.
- Bottas a Williams ajtaján kopogtat.
- Adrian Newey előtt már titkolóznak a Red Bullnál.
Bár a rendkívül izgalmas időmérőedzés után a vártnál unalmasabban indult az idei Emilia-Romagnai Nagydíj, a futam végjátéka mindenért kárpótolt. A közepes gumikon csak küszködő Lando Norris a kemény keveréken megtáltosodott, és a verseny végén megközelítette, majd utol is érte a kényelmes előnnyel vezető Max Verstappent. Ha a verseny néhány körrel hosszabb, a McLaren britje sorozatban második győzelmét arathatta volna.

A McLaren már a Red Bull szintjén?
Bár az előző évek küszködései után idén korrekt formában kezdte a szezont a McLaren, a papaja színű autó a Miami Nagydíjra hozott fejlesztési csomaggal lett igazán versenyképes. Lando Norris meg is szerezte karrierje első győzelmét, Imolában pedig majdnem a másodikat is. Ráadásul Norris csapattársa, Oscar Piastri alatt is remekül működik a frissített McLaren: csak egy hajszállal kapott ki Max Verstappentől az időmérőn, és bár a futamon „csak" a negyedik lett, a versenytempója kifejezetten erősnek látszott.
Egyértelmű, hogy a McLaren hatalmasat lépett előre a legújabb fejlesztéseivel. Sőt! A két pilóta szerint innentől a Red Bull ellen is felvehetik a kesztyűt! Lando Norris frusztrálónak nevezte, hogy nem nyertek, az előző hétvégék tükrében pedig további győzelmeket vár, Oscar Piastri pedig kerek perec kimondta: innentől győzelmekért harcolhatnak.
Külön bizakodásra ad okot, hogy a McLaren autója két drasztikusan eltérő pályán is hozta a Red Bull szintjét. Ha a papaja színűek Monacóban is hasonlóan jól szerepelnek, újra izgalmassá válhat az eddig Max Verstappen uralta szezon.
Mindenki számos fejlesztést hozott Imolába, de a McLaren hatalmas ugrását senki sem tudta megismételni
Az elmúlt években megszokhattuk, hogy az év első nagyobb fejlesztési csomagjait az Emilia-Romagnai Nagydíj környékére időzítik a csapatok, ez most sem volt másképp. A Mercedes és a Red Bull is számos helyen hozzányúlt az autójához, de a változtatások listája a Ferrarinál és az Aston Martinnál a leghosszabb. Ennek ellenére egyik csapat sem lépett látványosan előre.
Bár a Ferrari új csomagját övezte a legnagyobb várakozás, Tifosi győzelmekről szőtt álmai nem valósultak meg. Ennek ellenére a vörösök szerint ez nem azért történt, mert a fejlesztéseik nem működnek. Carlos Sainz kiemelte: az új csomagtól pontosan azt kapták, amit előzetesen vártak, a szurkolók csalódottságát pedig a túlzott elvárások okozták. Frédéric Vasseur csapatfőnök ennek ellenére a fejlesztések felgyorsításának fontosságát hangsúlyozta, mivel egy ennyire szoros mezőnyben egy kis előrelépés is sokat jelenthet.
Az Aston Martinnál vegyesek az érzések. Mike Krack csapatfőnök bár összességében „egész jónak" nevezte a hétvége alakulását, elismerte, hogy az új fejlesztésekkel az autójuk nehezen vezethetővé vált. Lance Stroll azonban már határozottan kritikus hangot ütött meg: „Ez nem az a nap és nem az a hétvége volt, amit az új fejlesztésekkel vártunk. Nem voltunk elég gyorsak. Szerintem minden működött, de nem elég jól, szóval tovább küzdünk. Más csapatok nagyon versenyképesnek tűnnek, mi viszont jelenleg nem vagyunk eléggé azok." – nyilatkozta a kanadai, aki szerint a leszorítóerő és az egyensúly is hiányzik a frissített Aston Martinból.
A fejlesztésektől a Mercedes is többet remélt. Lewis Hamilton szerint jelenleg az élmezőny és a középmezőny között, a senki földjén vannak, az új alkatrészek pedig csak kifejezetten kicsi előrelépést hoztak. A brit szerint két-három tizeddel még mindig le vannak maradva az élmenőkhöz képest.
Bottas a Williamshez igazol?
Régóta tudjuk, hogy az Audi 2026-ban megérkezik a Forma–1-be. A németek fel is vásárolták a Saubert, sőt, már egyik pilótájukat is bejelentették Nico Hülkenberg személyében. Mindez azt is jelenti, hogy a csapat jelenlegi versenyzői hamarosan ülés nélkül maradhatnak.
Úgy tűnik, Valteri Bottas ezt nem szeretné megvárni, és már nagy erőkkel egyengeti a saját jövőjét. Szemfüles újságírók legalábbis kiszúrták, ahogy a finn éppen kisétál a Williams motorhome-jából. Az Autosport.com információi szerint negyedórás megbeszélést tartott James Vowles csapatfőnökkel.
Valtteri Bottas spotted leaving the Williams hospitality building 👀
— Autosport (@autosport) May 18, 2024
Autosport understands Bottas had a 15 minute meeting with James Vowles 🤔#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/9llFZg5lP7
Bottas érkezése több szempontból is előnyös lenne a Williams számára, elvégre egy tapasztalt, bevált versenyző érkezne Logan Sargeant helyére, akinek teljesítményével a csapat nyíltan elégedetlen.
Adrian Newey-t már nem engedik túl közel a Red Bull F1-es autójához
A legendás tervezőzseni, Adrian Newey jövő év elején távozik a Red Bulltól, s bár saját elmondása szerint csak egy kis pihenésre vágyik, sokak szerint idővel egy másik F1-es alakulatnál tűnhet fel. Pierre Wache, a csapat technikai igazgatója a Sky Sportsnak elmondta: innentől Newey potenciális veszélyforrást jelent a Red Bull titkaira nézve, a csapat így nagyon óvatos azt illetően, mit oszt meg a tervezővel.
Mindez egybevág azokkal az értesülésekkel, amelyek szerint Newey tevékenységét az RB17 nevű hipersportautóra korlátozták, az F1-es csapat megbeszélésein pedig már nem is vesz részt – írja a Formula.hu.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
