Csorgassuk együtt a nyálunk erre a '80-as évekből származó csodára!
- Eladó egy gyönyörű De Tomaso Pantera GT5-S.
- Bár az alapmodellből több ezer példány készült, a GT5-S kivitel meglehetősen ritka.
- Az autó előélete jól dokumentált – 1994-ben egy balesetben is részt vett.
A Bring a Trailer egy olyan weboldal, ahol másodpercek alatt el tudnánk költeni a világ összes pénzét. A ritka és klasszikus autókra szakosodott aukciós portálon tömegével árulják a szemet gyönyörködtető szépségeket az autóipar legkülönbözőbb korszakaiból. Erre tökéletes példa ez a feketén fénylő De Tomaso Pantera GT5-S is.
Bár az olasz gyártó párducából 1971 és 1992 között több mint 7200 példány készült, az 1985-től kapható GT5-S kivitel a maga 183 darabjával meglehetősen ritka. Az alap változathoz képest a legszembetűnőbb különbséget az alaposan kiszélesített nyomtáv és a jókora hátsó szárny jelenti, de a belső tér minősége és a fékek hatékonysága is sokat javult.
Az árverésben szereplő konkrét példány egy 1987-es modell, melyet az Amerisport importált az USA-ba, és igazított az országban érvényes előírásokhoz. Az autó elsőként Floridában kapott rendszámot, de jelenlegi eladója 1994-ben megvette és Mississippibe szállíttatta. Az autó még abban az évben egy balesetbe keveredett, amelyben az orrész és a baloldali ajtó is megsérült – a makulátlan előéletről jelen esetben nincs szó. Érdekes módon a hirdetés szövege szerint a javítási munkákat csak 2010-ben végezték el. Az autó ekkor kapta a jelenlegi fényesfekete fényezését is.
Az ülések mögött egy 5,8 literes, 345 lóerős Ford V8-as dolgozik, mely egy ötsebességes ZF manuális váltón keresztül juttatja az erőt a hátsó kerekekhez. A Pantera GT5-S végsebessége így 280 km/h. Extrákból sincs hiány: ez a konkrét példány mutatós barna bőrbelsővel készült, de a légkondicionáló, az elektromos ablakok és egy Alpine CD-s sztereó is adott.
Bár a mellékelt képek alapján az autó gyönyörű állapotnak örvend, vannak hibái. A külső tükrök kissé lógnak, a fényezésen több helyen repedések és hibák látszanak, a jobb első kerékjárati ív rozsdásodik, a kéziféken állítani kell, az üzemanyagszint jelző rossz, a sebességmérő pedig ugrál.
Ha valakit ezen hibák ellenére is rabul ejtett ez a gyönyörű fekete ritkaság, annak itt a lehetőség! A cikk megírásának pillanatában kereken 70 ezer dollárnál (25 millió forint) tart a licit, de az ár gyorsan emelkedik.