- Bemutatták a Kia EV szériájának jelenlegi legkisebb modelljét az EV3-at
- 600 km hatótávot ígér 81,4 kWh-ás akkumulátora mellé, amit 10-ről 80 százalékra 31 perc alatt lehet feltölteni
- Dél-Koreában már júliustól kapható, míg Európába az év második felében jut el
A Kia bemutatta hatalmas villanyautójának, az EV9-nek kistestvérét, az EV3-at. A kisebb autóval viszont nagy ígéretek járnak: 600 km-es hatótáv, 10-ről 80 százalékra való töltést 31 perc alatt, egy hatalmas kijelző és futurisztikus megjelenés.

Az EV3 tényleg kistestvér: az EV9 bő öt méteres hosszához képest az EV3 kereken 4,3 m hosszú, míg a tengelytáv csaknem 2,7 méter. A méreteivel a nagyjából az e-Niro és az e-Soul között helyezkedik el. Riválisainak pedig az Peugeot E-2008, a Volvo EX30 és a Mini Aceman mondható.
Nem autózol, csak pihensz
Sok autógyártó csak mondogatja, hogy ő majd prémium márka lesz, a Kia meg csöndben piacra dobott egy igazi prémium autót.
A Kia E-GMP platformjára építették, ezáltal elsőkerék hajtású. Kétféle akkumulátort lehet bele választani: a kisebben egy 58,3 kWh-ás van, míg a nagyobban 81,4 kWh-ás - a 600 km-es hatótávot ezzel lehet elérni. De a nagy hatótávon az is sokat segít, hogy az EV3 légellenállási együtthatója 0,263.
Viszont akkumulátortól függetlenül, egy 150 kW-os, 283 Nm-es elektromotor van benne. De később lesz egy két elektromotoros, GT verzió is.
Dizájn szempontjából – a fényszóróktól kezdve az íveken át, egészen a felnikig –követi az EV9 stílusát. Ugyanez igaz a belterére is, ami folytatja ezt a letisztult, futurisztikus stílust. A műszeregységet, a klímapanelt és a központi kijelzőt egy 30 inch széles képernyőbe tuszkolták, amiből a műszeregység 12,3-at, a klímapanel 5-öt, további 12,3-at pedig a központi kijelző foglal el. Hogy hol van a maradék 0,4"? Az titok. De ha valakinek ez nem elég, akkor extraként egy 12"-es HUD is kérhető.
Újdonság az EV9-hez képest, hogy az EV3-ban már a legújabb i-Pedal 3.0 lesz, ami egyszerűsítve azt jelenti, hogy tovább fejlesztették a regeneratív fékezést.
Az EV9-cel ellentétben az EV3 csak ötszemélyes lehet, viszont az első ülések ebben is teljesen hátra dönthetők.
Hátsó csomagtartója 460 literes, ami kategóriaátlag, viszont rendelkezik első csomagtartóval is, ami ritka - bár csak 25 literes.
Az EV3 először Dél-Koreában jelenik meg idén júliusban, amit majd Európa követ az idei év második felében. Utána pedig az Egyesült Államokba is piacra kerül. Az árát még nem közölték, sem a koreait, sem az európait.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

