Íme az elektromos Chevy Silverado több, mint 4 tonnás önsúllyal
- Kikerültek az utakra az első elektromos Silveradok az Egyesült Államokban.
- A visszajelzések egyelőre erősen vegyesek, a beltér minősége például erőteljesen elmarad a magas ár ellenében elvárttól.
- Az autót különösen nagy, 204 kWh kapacitású akkumulátorrral szerelték.
Gyakran halljuk a következő mondatot az elektromos autózást elutasítóktól: „Majd akkor, ha elmegy 700 kilométert egy töltéssel, akkor megveszem.” Minden bizonnyal rájuk játszik a Chevrolet az új Silveradoval, amit már meg is lehet vásárolni. A GM-nél az új Silveradoval egyértelműen arra játszottak, hogy minél több akkumulátort tegyenek bele az autóba, ezzel szavatolva a 440 mérföldre (704 km) becsült hatótávot. A rengeteg akkumulátor viszont okoz némi nehézséget. A jármű tömege ugyanis a Motor1 becslése szerint körülbelül 4100 kg.
A lap által kipróbált RST felszereltségű modell ára 96,495 dollár, azaz kb. 34 millió forint, ezért cserébe viszont nem érezték azt, hogy egy ilyen drága termékben ülnek. A jármű árát valószínűleg a hatalmas 204 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomag veri fel ennyire. Összehasonlításképp a Silverado legnagyobb ellenfele a Ford F-150 Lightning „csupán” egy 131 kWh kapacitású akkucsomaggal van szerelve. A Silverado hatalmas akkumulátora és az általa képviselt tervezési irányzat több aggályt is felvet, viszonylag jogosan. Az akkucsomag mérete ugyanis egyenesen arányos az autó legyártásának környezeti terhelésével, ami eléggé ellentmond a környezetkímélő jármű mítoszának. Ráadásul az akkumulátorból eredeztethető nagy tömege miatt az utakat is jobban rongálja, mint könnyebb társai.
A nagy tömeghez teljesítmény is jár. A Silverado RST verziója 754 lóerős és 1064 Nm forgatónyomaték leadására képes, ami alig több, mint 4,6 másodperc alatt gyorsítja 0-ról 100-ra a hatalmas testet. Az ezzel kapcsolatos kockázatokat elhanyagolhatónak tekintjük, hiszen ez egy amerikai piacos autó.