Hány terelőtáblát zúznak le az M0-áson egy felújítási munka alatt?
- 100 terelőtáblát zúztak le az autósok az M0-áson
- A terelőtáblákat egy rézsűhelyreállítási munka miatt kellett kihelyezni
- Nagyjából kétmillió forintos kár keletkezett
Rézsűhelyreállítási munkákat végeztek a Magyar Közút szakemberei az M0-áson áprilisban, ezért a gyorsítósávot lezárták és sávelhúzással a külső sávot használva, azt lefúrt terelőelemekkel védve vezették ki a forgalmat a 6-os főútról az M0-s autóútra. Az ehhez használt terelőtáblákból viszont százat lezúztak a figyelmetlen autósok, amelynek kára csaknem kétmillió forint - derült ki a posztjukból.
Emiatt pedig volt, hogy naponta többször újra kellett építeni azt a terelést. Mint írták, „csak úgy repkedtek a táblák és a talpak, a felvételeken az is jól látszik, hogy a sofőrök figyelmetlenségből sodorták el ezeket az elemeket, ezzel veszélyes helyzetet teremtve az utánuk érkező járműveknek és persze az ott dolgozóknak.”
Megjegyzik, hogy a táblát letaroló sofőrökből egyik sem állt meg. A felvételen egyébként látható, hogy az egyik sofőr (aki nem tarolt táblát) az egyik ilyen elsodort tábla előtt megállt, hogy kiszálljon autójából és a táblát arrébb tegye.
Míg a sofőr tette nemes, addig ez valamelyest veszélyes is, és a Magyar Közút megjegyzése, miszerint egyik táblát letaroló sofőr sem állt meg szembe megy azzal, hogy autópályán csak a leálló sávban álljunk meg.
Megkérdeztük a Magyar Közutat, hogy egy ilyen esetben mit kell tenni: jelen esetben, a hosszan kiépített terelés végén meg lehetett volna állni annak, aki lezúzott egy terelőtáblát. Viszont ha ezt mégsem merjük megtenni, akkor a legközelebbi pihenőnél (jelen esetben ez a a halásztelki lehajtó) megállhatott volna, hogy telefonáljon a Magyar Közútnak és jelezze, hogy elvitt pár táblát, ezzel is legalább jelezve nekik, hogy korrigálásra szorul a terelés.