Megújult a BMW 3-as sorozata, egyik plusz hatótávot, a másik lóerőket kapott
- Másodjára kap frissítést a BMW G20-as 3-as sorozata
- Az M3-ak első fényszórója változott, valamint a Competition XDrive erősebb lett
- A sima 3-as plug-in hibrid pedig nagyobb, jobb akkumulátort kapott
- Új színekben és felnikkel is kérhetők a frissített BMW-k
- Már mindegyik az iDrive 8.5-ös rendszeren fut
A 3-as BMW hetedik generációja ötödik évében jár, mai trendeknek megfelelően nyugdíjazni kellene, de a gyártó a 2022-es facelift után, most megint újított és ez inkább technikát érinti, mint a külsőt.

Azalatt, hogy a teljes 3-as sorozat megújult a szedánt, a Touringot, ezek plug-in hibrid verzióját és az M3-akat kell érteni. Mindegyik kapott valami sajátos újítást, de közös új vonások is vannak.
Ami közös
Külsőleg minden változatlan maradt (kivétel az M3-nál), viszont a futóművön finomítottak, a hátsó lengéscsillapítók bekötési pontjaik merevebbek lettek, de a kasztni is merevebb lett több erősítésnek hála. A kormányművön is állítottak, így komfort módban könnyebben forgatható a kormánykerék.
Az új 3-asok már az iDrive 8.5-ös verzióját használják, aminek lényeges változásai az előzőhöz képest az újragondolt kezdőképernyő, a kezelhetőbb klíma és a fejlettebb navigáció. Alapfelszereltség része lett a fedélzeti SIM és az 5G elérés és mindez jobb menetbiztonsági rendszerekkel is jár.
A háromküllős kormány dizájnja is megújult, viszont a fizikai gombok megmaradtak. A Sensatec kárpittal bevont műszerfal is egy új extra, ami a sportülésekre is kérhető (az új kárpit, nem a műszerfal). A központi kijelző alatt már lehet egy hangulatvilágítás, ami különböző helyzetekben változtatja a színét – nyitva hagyott ajtó, bejövő hívás stb.
Az M340-hez jött egy új 19"-os felni, ami bármelyik másra kérhető extraként, valamint új színeket is bevezettek: Arctic Race Blue kék ésFire Red piros.
Ami nem közös
A plug-in hibrid 3-asok választéka nem változott, továbbra is van két- és összkerékhajtás, ahogy Touring is. A lóerők száma is változatlanul 292. Viszont már mindegyikben 19,5 kWh-os akkumulátor van az előző 12 kWh-os helyett. Így a tisztán elektromos hatótáv verzióktól függően 80-101 km között van. A töltést is fejlesztették, már 11 kW-os töltésre is képes. Nagy valószínűséggel biztonságosabb is, szólnom kéne Marcinak, ez hátha nem füstöl ki.
Az M340i is megkapta a 48 voltos hibrid rendszert, ami teljesítménynövekedéssel járt. Így 386 lóerővel és 539 Nm nyomatékkal kérkedhetünk, ha valaki ilyet akarna tenni.
Az M3-asok kapták a legtöbb törődést: kicsit alakítottak a fényszórókon, aminek részeként a tompított és távolsági már egy modulban van. A kormányt itt is átdizájnolták, viszont picit más, mint a sima 3-asokban.
Az M3 és az M3 Competition ereje nem változott, azonban ha az utóbbi xDrive, akkor plusz 20 lóerővel leszünk gazdagabbak az előző 510-hez képest, ugyanis optimalizálták a digitális motorvezérlő egységet. A maximum nyomaték pedig ugyanannyi lett, mint az M4 GT3-ban, vagyis 650 Nm.
Az M3 Competition Xdrive Sedan 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a Touring pedig 3,6 másodperc alatt.
A teljes széria egyszerre történő technikai frissítése nem meglepő, hiszen január végén a 4-essel is ezt csinálták.
Frissült a 4-es BMW, így az akár 523 lovas M4 Competition is
Drágulást is hoz a 2024-es ráncfelvarrás a lágy hibrid M440i, az új lámpák és a különleges színek mellé.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
