Megújult a BMW 3-as sorozata, egyik plusz hatótávot, a másik lóerőket kapott
- Másodjára kap frissítést a BMW G20-as 3-as sorozata
- Az M3-ak első fényszórója változott, valamint a Competition XDrive erősebb lett
- A sima 3-as plug-in hibrid pedig nagyobb, jobb akkumulátort kapott
- Új színekben és felnikkel is kérhetők a frissített BMW-k
- Már mindegyik az iDrive 8.5-ös rendszeren fut
A 3-as BMW hetedik generációja ötödik évében jár, mai trendeknek megfelelően nyugdíjazni kellene, de a gyártó a 2022-es facelift után, most megint újított és ez inkább technikát érinti, mint a külsőt.
Azalatt, hogy a teljes 3-as sorozat megújult a szedánt, a Touringot, ezek plug-in hibrid verzióját és az M3-akat kell érteni. Mindegyik kapott valami sajátos újítást, de közös új vonások is vannak.
Ami közös
Külsőleg minden változatlan maradt (kivétel az M3-nál), viszont a futóművön finomítottak, a hátsó lengéscsillapítók bekötési pontjaik merevebbek lettek, de a kasztni is merevebb lett több erősítésnek hála. A kormányművön is állítottak, így komfort módban könnyebben forgatható a kormánykerék.
Az új 3-asok már az iDrive 8.5-ös verzióját használják, aminek lényeges változásai az előzőhöz képest az újragondolt kezdőképernyő, a kezelhetőbb klíma és a fejlettebb navigáció. Alapfelszereltség része lett a fedélzeti SIM és az 5G elérés és mindez jobb menetbiztonsági rendszerekkel is jár.
A háromküllős kormány dizájnja is megújult, viszont a fizikai gombok megmaradtak. A Sensatec kárpittal bevont műszerfal is egy új extra, ami a sportülésekre is kérhető (az új kárpit, nem a műszerfal). A központi kijelző alatt már lehet egy hangulatvilágítás, ami különböző helyzetekben változtatja a színét – nyitva hagyott ajtó, bejövő hívás stb.
Az M340-hez jött egy új 19"-os felni, ami bármelyik másra kérhető extraként, valamint új színeket is bevezettek: Arctic Race Blue kék ésFire Red piros.
Ami nem közös
A plug-in hibrid 3-asok választéka nem változott, továbbra is van két- és összkerékhajtás, ahogy Touring is. A lóerők száma is változatlanul 292. Viszont már mindegyikben 19,5 kWh-os akkumulátor van az előző 12 kWh-os helyett. Így a tisztán elektromos hatótáv verzióktól függően 80-101 km között van. A töltést is fejlesztették, már 11 kW-os töltésre is képes. Nagy valószínűséggel biztonságosabb is, szólnom kéne Marcinak, ez hátha nem füstöl ki.
Az M340i is megkapta a 48 voltos hibrid rendszert, ami teljesítménynövekedéssel járt. Így 386 lóerővel és 539 Nm nyomatékkal kérkedhetünk, ha valaki ilyet akarna tenni.
Az M3-asok kapták a legtöbb törődést: kicsit alakítottak a fényszórókon, aminek részeként a tompított és távolsági már egy modulban van. A kormányt itt is átdizájnolták, viszont picit más, mint a sima 3-asokban.
Az M3 és az M3 Competition ereje nem változott, azonban ha az utóbbi xDrive, akkor plusz 20 lóerővel leszünk gazdagabbak az előző 510-hez képest, ugyanis optimalizálták a digitális motorvezérlő egységet. A maximum nyomaték pedig ugyanannyi lett, mint az M4 GT3-ban, vagyis 650 Nm.
Az M3 Competition Xdrive Sedan 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a Touring pedig 3,6 másodperc alatt.
A teljes széria egyszerre történő technikai frissítése nem meglepő, hiszen január végén a 4-essel is ezt csinálták.