Az utolsó lekapcsolta a villanyt, nem lesz több Genfi Autószalon

2024.06.01. 11:41

  • 119 év után megszűnik a Genfi Autószalon
  • Végülis Európában, Dohában jövőre még lesz
  • Az idei rendezvényen rengeteg kínai márka volt, és a látogatottsági számok is nagyon alacsonyak voltak

Érdeklődés hiányában 119 év után megszűnik a Genfi Autószalon, ami a koronavírus előtt az egyik legmeghatározóbb autós rendezvény volt több évtizeden keresztül. Olyan legendákat mutattak be rajta először, mint a Lamborghini Countach, Audi Quattro, Ferrari 288 GTO, de a Fiat Panda is innen indult – és ez csak pár darab abból a pár ezer autóból, koncepcióból, amit 1905 óta a rendezvényen mutattak be először a publikumnak.

A Ferrari LaFerrari is itt mutatkozott be először.
A Ferrari LaFerrari is itt mutatkozott be először.

A Genfi Autószalonnak viszont leáldozott. A szervezők a döntést „a folyamatos iparági kihívások és verseny” miatt hozták meg. Viszont nem teljes a búcsú, ugyanis Dohában megtartják a GIMS (Geneva International Motor Show) Qatart 2025-ben. „Elégedettséggel tölt el, hogy az autókiállításokat továbbra is igénylik a márkák a világ más részein, és hogy a Genfi Autószalon így tovább élhet a Közel-Keleten” – tette hozzá a GIMS vezérigazgatója. Azzal, hogy a Genfi Autószalon már csak Dohában lesz, nem lenne meglepő, ha a 2025-ös rendezvény után a szervező neve is megváltozna.

Idén pedig már az MG volt az egyik legfontosabb szereplő.
Idén pedig már az MG volt az egyik legfontosabb szereplő.

Meghatározóból irreleváns

A Genfi Autószalon megszűnése érezhető volt, ugyanis 2020 óta szerencsétlen helyzetek és döntések sorozat érte a szervezőket. A 2019-ben megtartott 89. rendezvény a megszokott sikerrel telt, ahol az összes fontos márka jelen volt legalább egy, de inkább több modellel, prototípussal, koncepcióval. A tíznapos eseményen 602 ezer látogató volt, tízezer médiamunkás vett részt rajta 86 országból.

Opel GT 2007-ből.
Opel GT 2007-ből.

Aztán jött 2020, amire hasonlóan sok gyártó készült, de a Covid közbeszólt. A rendezvényt végül le kellett mondani. 2021-ben és 2022-ben is a koronavírus miatt, 2023-ban pedig a geopolitikai bizonytalanságok miatt. Ez a pár év bőven elég volt ahhoz, hogy az ipar megváltozzon annyira, hogy a gyártók más rendezvényekre fókuszáljanak (például Japan Mobility Show), vagy megoldják egyénileg a bemutatókat.

Aztán 2023 második felére már biztossá vált, hogy idén lesz Genfi Autószalon, de ezen rengeteg nagy márka nem vett részt és erről előre szóltak - például BMW, Mercedes, Volkswagen, Hyundai, Toyota. Így a rendezvény leginkább Európa felé nyitó kínai márkákkal volt megtömve, de a Renault és a Dacia azért kint volt. A rendezvény látogatottsága nagyon alacsony volt, összesen 168 ezren látogattak el rá, ami a 2019-es nem rekordnak számító 600 ezres számhoz képest siralmasan alacsony.

2012 is komoly volt.
2012 is komoly volt.

Ennek ellenére még akkor bejelentette a rendező, hogy jövőre is lesz Genfi Autószalon. Azóta mégis meggondolta magát, ami tekintve az idei számokat, nem meglepő. Nyugodj békében Genfi Autószalon!