- 119 év után megszűnik a Genfi Autószalon
- Végülis Európában, Dohában jövőre még lesz
- Az idei rendezvényen rengeteg kínai márka volt, és a látogatottsági számok is nagyon alacsonyak voltak
Érdeklődés hiányában 119 év után megszűnik a Genfi Autószalon, ami a koronavírus előtt az egyik legmeghatározóbb autós rendezvény volt több évtizeden keresztül. Olyan legendákat mutattak be rajta először, mint a Lamborghini Countach, Audi Quattro, Ferrari 288 GTO, de a Fiat Panda is innen indult – és ez csak pár darab abból a pár ezer autóból, koncepcióból, amit 1905 óta a rendezvényen mutattak be először a publikumnak.
![A Ferrari LaFerrari is itt mutatkozott be először.](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5660/56604/566041/56604125_2adb2a24f4fe3c27064c4074ffdfa4c2_wm.jpg)
A Genfi Autószalonnak viszont leáldozott. A szervezők a döntést „a folyamatos iparági kihívások és verseny” miatt hozták meg. Viszont nem teljes a búcsú, ugyanis Dohában megtartják a GIMS (Geneva International Motor Show) Qatart 2025-ben. „Elégedettséggel tölt el, hogy az autókiállításokat továbbra is igénylik a márkák a világ más részein, és hogy a Genfi Autószalon így tovább élhet a Közel-Keleten” – tette hozzá a GIMS vezérigazgatója. Azzal, hogy a Genfi Autószalon már csak Dohában lesz, nem lenne meglepő, ha a 2025-ös rendezvény után a szervező neve is megváltozna.
![Idén pedig már az MG volt az egyik legfontosabb szereplő.](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5660/56604/566041/56604157_4185265_8baafa11cb1ff5798e9659bc90143d82_wm.jpg)
Meghatározóból irreleváns
A Genfi Autószalon megszűnése érezhető volt, ugyanis 2020 óta szerencsétlen helyzetek és döntések sorozat érte a szervezőket. A 2019-ben megtartott 89. rendezvény a megszokott sikerrel telt, ahol az összes fontos márka jelen volt legalább egy, de inkább több modellel, prototípussal, koncepcióval. A tíznapos eseményen 602 ezer látogató volt, tízezer médiamunkás vett részt rajta 86 országból.
![Opel GT 2007-ből.](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5660/56604/566041/56604159_e90b60bf6f774b21a8ee2843e1e25ca0_wm.jpg)
Aztán jött 2020, amire hasonlóan sok gyártó készült, de a Covid közbeszólt. A rendezvényt végül le kellett mondani. 2021-ben és 2022-ben is a koronavírus miatt, 2023-ban pedig a geopolitikai bizonytalanságok miatt. Ez a pár év bőven elég volt ahhoz, hogy az ipar megváltozzon annyira, hogy a gyártók más rendezvényekre fókuszáljanak (például Japan Mobility Show), vagy megoldják egyénileg a bemutatókat.
Aztán 2023 második felére már biztossá vált, hogy idén lesz Genfi Autószalon, de ezen rengeteg nagy márka nem vett részt és erről előre szóltak - például BMW, Mercedes, Volkswagen, Hyundai, Toyota. Így a rendezvény leginkább Európa felé nyitó kínai márkákkal volt megtömve, de a Renault és a Dacia azért kint volt. A rendezvény látogatottsága nagyon alacsony volt, összesen 168 ezren látogattak el rá, ami a 2019-es nem rekordnak számító 600 ezres számhoz képest siralmasan alacsony.
![2012 is komoly volt.](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5660/56604/566041/56604175_4185267_7836a9292d06cf7323d18a89c6cc5859_wm.jpg)
Ennek ellenére még akkor bejelentette a rendező, hogy jövőre is lesz Genfi Autószalon. Azóta mégis meggondolta magát, ami tekintve az idei számokat, nem meglepő. Nyugodj békében Genfi Autószalon!
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)