Mert az embereknek kell a kézi váltó – mondja az Aston Martin főnöke a 700 millió forintos autójukról
- Kaphatsz kézi váltót az Aston Martinnál, de rongyos 100 millió nem elég hozzá
- Tízszeres volt a túljelentkezés a limitált, évfordulós Valour modellre
- A vezérigazagató szerint az elektrifikációval párhuzamosan nő az igény a speciális típusokra
Néhány éve az Aston Martin még büszkén hirdette, hogy ők lesznek az utolsó sportautó gyártó, akik meghagyják az autóikban a kézi váltót, de ez nem egészen így valósult meg, sőt, a nagyobb szériában gyártott autóikból már 2021-es modellév végén kivezették a manuális opciót.
Sokáig csend honolt a dolog körül, aztán tavaly, a 110. évfordulót ünneplő, limitált Valour kapcsán ismét elővették a kézi váltó dicsőítéséről szóló anyagaikat, hiszen bejelentették a gyártó 110. évfordulóját ünneplő, 110 darabos példányszámra limitált Valour, ami – láss csodát, kapott egy friss fejlesztésű hatos kézit.
A 715 lóerős, dupla turbós V12-es Valour mindent megkapott, ami technikailag ma egy Aston Martintól el lehet képzelni, és első ránézésre is látszik, hogy durva különlegesség, így a közel 700 millió forintos ára ellenére is azonnal elkapkodták az összeset, sőt, Lawrence Stroll, az Aston Martin igazgatója elmondta, hogy tízszeres túljelentkezés volt az autóra, tehát akár 1100-at is el tudtak volna adni, ha nem tartották volna az eredeti limitációt.
Stroll a kerekasztal-beszélgetésen elmondta, hogy technikailag nem különösebben volt nagy kihívás beépíteni ezt a váltót a Valourba, de ettől függetlenül továbbra is csak a speciális kivitelek kaphatják meg ezt az opciót. Elmondása szerint a fordított pszichológia működik ebben a ligában: minél inkább megyünk az elektrifikáció felé, annál nagyobb igény lesz ezekre az autókra.