Kormányra is tehetnének érintőkijelzőt, ha a tetejéből nyílik a légzsák
- Új megoldással kísérletezik a ZF
- Lekerülhet a légzsák a kormány közepéről, feltennék a tetejére
- Ezzel megnyílna egy nagyobb szabad tér a kormány közepén
- Ez szabad kezet adna a mérnököknek akár érintőkijelző, akár egy fejlettebb multikormány kialakításában
- Egyelőre sokan szkeptikusak amiatt, hogy különböző kormányfogásoknál hogy működne a rendszer
Új megoldással kísérletezik a ZF német autóipari beszállító, mely forradalmasíthatja a kormány és a multikormány műfaját. A Lifetec koncepciója szerint a légzsáknak nem feltétlenül a kormány közepéből kéne nyílnia, hanem jöhetne a tetejéből is, tehát felülről mint például sok autóban az anyós oldalon. Ez azt tenné lehetővé, hogy a kormány középső része felszabadul és szabad kezet enged a mérnököknek a kialakításában.

Ezzel újabb felületet kapnának, ahol például egy érintőkijelzőt is elhelyezhetnének, ezzel fokozva a multikormány lehetőségeit. Ezzel természetesen sokan nem értenek egyet, hiszen már így is esetenként túl sok kijelző van egy autóban. Bizonyos modellekben kijelző a műszercsoport, a fedélzeti számítógép és még az utas is kap egyet szórakozás céljából – ráadásul ott a head-up display. Sokak szerint semmi szükség nincs egy új kijelzőre, főleg nem a kormányon.
Néhányan úgy gondolják, hogy esetleg magát a multikormányt lehetne újragondolni, újfajta gomb elhelyezésekkel. A ZF szerint ráadásul nem is kell feltétlen érintőkijelzős vezérlés, az elrendezés lehet vegyes is. Kerülhetnek ide olyan elektronikák, amelyek a sofőr éberségét figyelik és jeleznek, ha baj van.

A másik előnye lehet egy ilyen elrendezésnek, hogy újragondolhatják a gyártók a kormány formáját. Anno a Citroënnek el kellett engednie a híres egyküllős kormányát, mert nem fért el benne megfelelően a légzsák. Ezzel a megoldással visszatérhet ez a forma. Amerikai autókban is előfordult a légzsákkorszak előtt, hogy a kormány közepét megpakolták gombokkal, ilyen volt például a Pontiac Boneville.
Totalcar - Magazin - Használtteszt: Citroën DS - 1971
1964 és 1965 unalmasan telt. Mindent megnyertek.
Kényelemkocka
A családban futótűzként terjedt a hír, hogy meghibbantam.
Hogy lehet-e ugyanolyan biztonságos egy légzsák ha nem a kormány közepén, hanem annak a tetején helyezkedik el, az egyelőre kérdéses. A ZF kísérletezik és próbálják minden helyzetre felkészíteni a rendszert. Főleg azért, mert sokan szkeptikusak annak kapcsán, hogy miként viselkedik, ha nem a megfelelően 10 és 2 óránál vagy 9 és 3 óránál fogják a kormányt vezetés közben, de a légzsáknak mégis nyílnia kell.
Forrás: Motor1

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
