Megérkezett az elektromos Alpine hot hatch, a 220 lóerős A290

2024.06.14. 07:40

  • Bemutatták az Alpine első elektromos autóját, ami egy Renault 5 E-Tech alapú hot hatch
  • Az egész megjelenése agresszívabb és 60 milliméter szélesítést kapott
  • Két változata lesz, egy 180 és egy 220 lóerős, mind a kettő elöl hajt és a súlya másfél tonna körül alakul
  • A gyengébb GT névre hallgató kivitelnek kék, az erősebbnek piros féknyergei lesznek
  • Mindkettőbe 52 kWh-s akkumulátort szerelnek, a hatótáv 380 km körül alakul
  • Képesek 100 kW-tos DC gyorstöltésre, akár 30 perc alatt feltölt 15-ről 80 százalékra
  • Az ára olyan 38 000 euró körül alakul, ez 15 millió forintnak felel meg
  • Lesz belőle egy kezdőszéria különleges, egyedi jegyekkel

Végre bemutatták az újjászületett Alpine első elektromos autóját, ami az új Renault 5 E-Tech elektromos kisautó alapjaira épített hot hatch. Az A290 megtartotta az eredeti modell retró megjelenését, de elég rendesen átdolgozták. X alakú motívumok kerültek az első lámpákba és a nappali menetfény is hasonló mintázatot kapott csak a kiegészítő fényszórókat imitáló idomokon. Az egész autó agresszívabb lökhárítókat és toldatokat kapott, illetve a futóművet 60 milliméterrel kiszélesítették, ami nagyon sok. Ezért kellettek a 19 colos alumínium felnik, melyeken Michelin Pilot Sport 5 gumik feszülnek.

Kell a tapadás, mert a mérnökök úgy döntöttek, hogy megtartják az első kerékhajtást. Így szabadítják a világra az első tengelyre épített 220 lóerős és 300 Nm nyomatékot tudó villanymotor erejét. Bár az Alpine hangsúlyozza, hogy az egyik alapelvük a könnyű autók gyártása, az A290 mégis 1479 kiló, ami igazából csak a méretéhez képest sok. Mivel a nyomaték instant üt, ezért a 0-100-as sprint így is megvan 6,4 másodperc alatt, ami egy hot hatchtől szép eredmény.

Lesz egyébként majd egy gyengébb A290 is a palettán GT néven, ott be kell érnünk 180 lóerővel és 285 Nm nyomatékkal, míg a 0-100-as gyorsulás egy másodperccel lassabb. Mind a két kivitelen négydugattyús Brembo fékek felelnek majd a kellő lassulásért, viszont a GT kivitelnél kékre, az erősebbiknél pedig pirosra festik majd a nyergeket.

Az autó súlyához valószínűleg sokat hozzátesz az 52 kWh-s akkumulátor, mely mind a két A290 kivitelben megtalálható lesz. Ezzel egyébként az alap Renault 5 E-Tech 400 kilométer megtételére képes, míg az A290 csak 380-at ígér, persze ott valószínűleg sportosabb felhasználást jövendölnek nagyobb teljesítmény mellett. Az igazi nagy dobás a 100 kW-tos DC gyorstöltés, mellyel az A290 elvileg 30 perc alatt tud feltölteni 15-ről 80 százalékra.

A beltér egészen hasonló lesz majd ahhoz, amit korábban láttunk már a Renault 5-nél, de ez nem baj. Marad középen a 10,1 colos érintőkijelző a fedélzeti számítógépnek, illetve a digitális műszeregység. Újak azonban az Alpine spéci fém pedáljai, az A110-ből átvett menetmód választó gombok a középkonzolon, illetve a kormányon elhelyezett kapcsolók. Egy potméterrel kiválaszthatjuk, hogy mennyire legyen intenzív a rekuperáció, egy OV (overtake) feliratú gombbal pedig egy kis plusz energiát szabadíthatunk a rendszerre rövid időre.

A pontos árazásról egyelőre keveset mondtak, de a márka belépő szintű sportautója 38 000 euró körül indul majd, ez átszámolva nagyjából 15 millió forint. Lesz természetesen majd egy bevezető széria is, egyedi megjelenéssel, felszereléssel és emléktáblával. Ebből mindössze 1955 darabot készítenek majd, ez egyébként az Alpine alapításának évszáma. Az A290-en túl érdemes figyelemmel kísérni a Renault almárkájának munkásságát, hiszen 2030-ig hét elektromos modellt ígértek. Ebbe beletartozik egy egészen új SUV, illetve az A110 sportautó elektromos utódja is.

Forrás: Carscoops