- Bemutatták az Alpine első elektromos autóját, ami egy Renault 5 E-Tech alapú hot hatch
- Az egész megjelenése agresszívabb és 60 milliméter szélesítést kapott
- Két változata lesz, egy 180 és egy 220 lóerős, mind a kettő elöl hajt és a súlya másfél tonna körül alakul
- A gyengébb GT névre hallgató kivitelnek kék, az erősebbnek piros féknyergei lesznek
- Mindkettőbe 52 kWh-s akkumulátort szerelnek, a hatótáv 380 km körül alakul
- Képesek 100 kW-tos DC gyorstöltésre, akár 30 perc alatt feltölt 15-ről 80 százalékra
- Az ára olyan 38 000 euró körül alakul, ez 15 millió forintnak felel meg
- Lesz belőle egy kezdőszéria különleges, egyedi jegyekkel
Végre bemutatták az újjászületett Alpine első elektromos autóját, ami az új Renault 5 E-Tech elektromos kisautó alapjaira épített hot hatch. Az A290 megtartotta az eredeti modell retró megjelenését, de elég rendesen átdolgozták. X alakú motívumok kerültek az első lámpákba és a nappali menetfény is hasonló mintázatot kapott csak a kiegészítő fényszórókat imitáló idomokon. Az egész autó agresszívabb lökhárítókat és toldatokat kapott, illetve a futóművet 60 milliméterrel kiszélesítették, ami nagyon sok. Ezért kellettek a 19 colos alumínium felnik, melyeken Michelin Pilot Sport 5 gumik feszülnek.
136 lóerővel és 400 km hatótávval érkezik az új Renault 5
Az új tecnológiák miatt jelentősen olcsóbb lehet a Zoénál.

Kell a tapadás, mert a mérnökök úgy döntöttek, hogy megtartják az első kerékhajtást. Így szabadítják a világra az első tengelyre épített 220 lóerős és 300 Nm nyomatékot tudó villanymotor erejét. Bár az Alpine hangsúlyozza, hogy az egyik alapelvük a könnyű autók gyártása, az A290 mégis 1479 kiló, ami igazából csak a méretéhez képest sok. Mivel a nyomaték instant üt, ezért a 0-100-as sprint így is megvan 6,4 másodperc alatt, ami egy hot hatchtől szép eredmény.
Lesz egyébként majd egy gyengébb A290 is a palettán GT néven, ott be kell érnünk 180 lóerővel és 285 Nm nyomatékkal, míg a 0-100-as gyorsulás egy másodperccel lassabb. Mind a két kivitelen négydugattyús Brembo fékek felelnek majd a kellő lassulásért, viszont a GT kivitelnél kékre, az erősebbiknél pedig pirosra festik majd a nyergeket.
Az autó súlyához valószínűleg sokat hozzátesz az 52 kWh-s akkumulátor, mely mind a két A290 kivitelben megtalálható lesz. Ezzel egyébként az alap Renault 5 E-Tech 400 kilométer megtételére képes, míg az A290 csak 380-at ígér, persze ott valószínűleg sportosabb felhasználást jövendölnek nagyobb teljesítmény mellett. Az igazi nagy dobás a 100 kW-tos DC gyorstöltés, mellyel az A290 elvileg 30 perc alatt tud feltölteni 15-ről 80 százalékra.
A beltér egészen hasonló lesz majd ahhoz, amit korábban láttunk már a Renault 5-nél, de ez nem baj. Marad középen a 10,1 colos érintőkijelző a fedélzeti számítógépnek, illetve a digitális műszeregység. Újak azonban az Alpine spéci fém pedáljai, az A110-ből átvett menetmód választó gombok a középkonzolon, illetve a kormányon elhelyezett kapcsolók. Egy potméterrel kiválaszthatjuk, hogy mennyire legyen intenzív a rekuperáció, egy OV (overtake) feliratú gombbal pedig egy kis plusz energiát szabadíthatunk a rendszerre rövid időre.
Ahogy kanyarodik, már az megér 30 milliót
Hat éve vártam, hogy kipróbálhassam az Alpine A110-et. Cserébe most 296 lóerővel kaptam meg, A110S formában. Ez most a legkívánatosabb francia.
A pontos árazásról egyelőre keveset mondtak, de a márka belépő szintű sportautója 38 000 euró körül indul majd, ez átszámolva nagyjából 15 millió forint. Lesz természetesen majd egy bevezető széria is, egyedi megjelenéssel, felszereléssel és emléktáblával. Ebből mindössze 1955 darabot készítenek majd, ez egyébként az Alpine alapításának évszáma. Az A290-en túl érdemes figyelemmel kísérni a Renault almárkájának munkásságát, hiszen 2030-ig hét elektromos modellt ígértek. Ebbe beletartozik egy egészen új SUV, illetve az A110 sportautó elektromos utódja is.
Forrás: Carscoops

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.

