Ravasz reklámmal intett be a Stellantis az olasz kormánynak

2024.06.19. 05:52

  • Durva csatározás zajlik az olasz kormány és a Stellantis között.
  • A döntéshozók nemrég megtiltották az Alfa Romeónak, hogy új modelljüket Milanónak nevezzék el, majd a rendőrség segítségével 134 apró olasz zászlóval díszített Fiat Topolinót is lefoglaltak.
  • Ezek után most a Stellantisnál pattog a labda, az óriásvállalat pedig nem is késlekedett egy ötletes reklámmal visszaszólni az olasz kormánynak.

Az utóbbi hónapokban érdekes csatározás zajlik Olaszország kormánya és a Stellantis között. Az autóipari óriás előszeretettel hangsúlyozza olasz márkái – mint az Alfa Romeo vagy a Fiat – olasz mivoltát, ezt azonban a döntéshozók nem nézik jó szemmel. A kormány problémája, hogy több, az olasz identitást különösen hangsúlyozó modell valójában nem Olaszországban készül.

Képernyőkép 2024-06-18 125809.png


A fenti indokokra hivatkozva az olasz kormány megtiltotta az Alfa Romeónak, hogy új modelljüket Milanónak nevezzék el, majd a rendőrség segítségével 134 apró olasz zászlóval díszített Fiat Topolinót is lefoglalt. Az indoklás mindkét esetben az volt, hogy az Olaszországra való utalások tévesen azt a benyomást kelthetik a vásárlókban, hogy az autók Olaszországban készültek, miközben ez nem igaz.

Ezek után most a Stellantisnál pattog a labda, az óriásvállalat pedig nem is késlekedett egy ötletes reklámmal visszaszólni az olasz kormánynak.



Az alig több mint fél perces videó a Fiat hivatalos YouTube-csatornájára került fel, és a „FIAT | No Logo" címet kapta. Ebből már kitalálható a lényeg: a felvételeken egy Fiat 500e látható, melyről minden emblémát és feliratot leszedtek. A gyönyörű felvételeket közben egy narrátor beszél, aki kiemeli: „Ha ennek az autónak nem lenne logója, sem neve, sem pedig zászlaja... Ha semmi sem árulná el, mi ez, és honnan származik, akkor is mindenki felismerné. Mert mikor egy autónak ikonikus dizájnja van, amely mindig az élet örömét képviseli, csak olasz, és csak Fiat lehet."

Persze az olasz kormánynak szánt üzenet mellett a reklám a vásárlókhoz is szól. Gyakran vádolják a mai autókat – különösen az SUV-kat – azzal, hogy mindegyik ugyan úgy néz ki. A Fiat így saját különleges mivoltát is hangsúlyozni tudja.

Forrás: carscoops.com