- Közösen fejleszt sportautót a Toyota, a Daihatsu és a Suzuki
- Ezzel a Suzuki visszahozná a Cappuccino nevet, melyet régebben egy apró kei roadsteren használtak
- A három vállalat ezzel az autóval állítana konkurenst a Mazda MX-5-nek
- A hajtásban valószínűleg a GR Corolla lebutított motorja lesz 150 lóerővel és 217 Nm nyomatékkal
- A gyártásra kész autót valószínűleg majd csak 2027-ben láthatjuk először, addig még az MX-5 is sokat változhat
Ha szereted a japán autókat, akkor valószínűleg neked sem maradt ki kei car kultúra, azon belül is az ABC sportautók. Ebbe tartozik az A, mint Autozam AZ-1, B, mint Honda Beat és C, mint Suzuki Cappuccino. Utóbbi egy aranyos roadster, mely 3,3 méteres hosszával és 1,4 méteres szélességével még a Mazda MX-5 mellett is nevetségesnek hat. Mivel kizárólag japán belpiacra gyártották, ezért Európában kevés fut, de a nevét még így is ismerik. Nem véletlen, hogy sokak fantáziáját megmozgathatja majd a tény, hogy úgy néz ki, visszatér.
Japán lapokra hivatkozva a Best Car szerint a Toyota, a Suzuki és a Daihatsu közösen kezdett egy olyan kis roadster fejlesztésébe, mellyel konkurenciát állíthatnának a lassan egyeduralkodó Mazda MX-5-nek. Elméletileg a kész autót mind a hárman megkapnák, hogy saját logókkal, nevekkel és esetleg stíluselemekkel lássák el, mint anno a Toyota GT86 és a Subaru BRZ esetében. Ennél a megoldásnál a Toyota bevezetné az S-FR nevet, a Daihatsu elővenné az itthon kevésbé ismert Copen szériát, míg a Suzuki a Cappuccinót.
Ezzel persze valószínűleg eltérnének az alapoktól, hiszen a Cappuccino kei car, ami azt jelenti, hogy pici, könnyű, kicsi motorral és nem olyan húsos teljesítménnyel. Az alig 700 kilós önsúlyú autóban egy 657 köbcentis, sorhármas szívómotor dolgozik, 85 Nm nyomaték mellett 64 lóerőt ad le főtengelyen. Ez egy ötsebességes váltón keresztül jut el a hátsó kerekekig. A jelentések szerint az új Cappuccino viszont nem csak jelentősen nagyobb lesz, de a Toyota GR Corolla motorjának butított változatát kapná. A háromhengerest visszaveszik 1,3 literesre, de marad a turbófeltöltő, így 150 lóerő és 217 Nm nyomaték áll majd rendelkezésre. Szintén valószínű, hogy a kézi váltóval lesz majd elérhető.
Ezzel a teljesítménnyel alulmaradna a jelenlegi MX-5 erősebbik (184 lóerő) változatához képest, viszont ha vezethetőségben hozza azt a szintet és esetleg egy kicsit olcsóbb marad, akkor komoly esélye lehet, bármely néven is kerül majd piacra. Biztosan egyelőre nem érdemes állítani az új modellel kapcsolatban, azonban néhány év múlva minden kiderül. A legutóbbi információk szerint a három modell bevezetése majd csak 2027-ben esedékes, addigra az MX-5 is komoly változásokon mehet keresztül.
Itthon egyébként előfordul egy-egy Suzuki Cappuccino, ám az ára egyre komolyabb magaslatokba tör. Hiába egy alig bő 3 méteres, 64 lóerős kisautó, az egyetlen itthon hirdetett darabért is bő 3,5 millió forintot kérnek, míg külföldön még elvetemültebb árak vannak. Ha valaki vágyik egy régi Cappuccinóra, akkor arra érdemes minél hamarabb benevezni, mert olcsóbb valószínűleg már nem lesz.
Forrás: The Drive