- Közösen fejleszt sportautót a Toyota, a Daihatsu és a Suzuki
- Ezzel a Suzuki visszahozná a Cappuccino nevet, melyet régebben egy apró kei roadsteren használtak
- A három vállalat ezzel az autóval állítana konkurenst a Mazda MX-5-nek
- A hajtásban valószínűleg a GR Corolla lebutított motorja lesz 150 lóerővel és 217 Nm nyomatékkal
- A gyártásra kész autót valószínűleg majd csak 2027-ben láthatjuk először, addig még az MX-5 is sokat változhat
Ha szereted a japán autókat, akkor valószínűleg neked sem maradt ki kei car kultúra, azon belül is az ABC sportautók. Ebbe tartozik az A, mint Autozam AZ-1, B, mint Honda Beat és C, mint Suzuki Cappuccino. Utóbbi egy aranyos roadster, mely 3,3 méteres hosszával és 1,4 méteres szélességével még a Mazda MX-5 mellett is nevetségesnek hat. Mivel kizárólag japán belpiacra gyártották, ezért Európában kevés fut, de a nevét még így is ismerik. Nem véletlen, hogy sokak fantáziáját megmozgathatja majd a tény, hogy úgy néz ki, visszatér.
Kicsi, de játékos
Egy Swift óriásnak tűnik mellette, de legalább hátul hajt és turbós – teszten az egyik legizgalmasabb és legritkább Suzuki.

Japán lapokra hivatkozva a Best Car szerint a Toyota, a Suzuki és a Daihatsu közösen kezdett egy olyan kis roadster fejlesztésébe, mellyel konkurenciát állíthatnának a lassan egyeduralkodó Mazda MX-5-nek. Elméletileg a kész autót mind a hárman megkapnák, hogy saját logókkal, nevekkel és esetleg stíluselemekkel lássák el, mint anno a Toyota GT86 és a Subaru BRZ esetében. Ennél a megoldásnál a Toyota bevezetné az S-FR nevet, a Daihatsu elővenné az itthon kevésbé ismert Copen szériát, míg a Suzuki a Cappuccinót.
Az autózás eleje és vége
Szúrsz vele egy kettest, felordít a motor és azon veszed magad, hogy egy kétüléses roadster tulajdonképpen egy keveset fogyasztó, praktikus tárgy.
Ezzel persze valószínűleg eltérnének az alapoktól, hiszen a Cappuccino kei car, ami azt jelenti, hogy pici, könnyű, kicsi motorral és nem olyan húsos teljesítménnyel. Az alig 700 kilós önsúlyú autóban egy 657 köbcentis, sorhármas szívómotor dolgozik, 85 Nm nyomaték mellett 64 lóerőt ad le főtengelyen. Ez egy ötsebességes váltón keresztül jut el a hátsó kerekekig. A jelentések szerint az új Cappuccino viszont nem csak jelentősen nagyobb lesz, de a Toyota GR Corolla motorjának butított változatát kapná. A háromhengerest visszaveszik 1,3 literesre, de marad a turbófeltöltő, így 150 lóerő és 217 Nm nyomaték áll majd rendelkezésre. Szintén valószínű, hogy a kézi váltóval lesz majd elérhető.
Ezzel a teljesítménnyel alulmaradna a jelenlegi MX-5 erősebbik (184 lóerő) változatához képest, viszont ha vezethetőségben hozza azt a szintet és esetleg egy kicsit olcsóbb marad, akkor komoly esélye lehet, bármely néven is kerül majd piacra. Biztosan egyelőre nem érdemes állítani az új modellel kapcsolatban, azonban néhány év múlva minden kiderül. A legutóbbi információk szerint a három modell bevezetése majd csak 2027-ben esedékes, addigra az MX-5 is komoly változásokon mehet keresztül.
Itthon egyébként előfordul egy-egy Suzuki Cappuccino, ám az ára egyre komolyabb magaslatokba tör. Hiába egy alig bő 3 méteres, 64 lóerős kisautó, az egyetlen itthon hirdetett darabért is bő 3,5 millió forintot kérnek, míg külföldön még elvetemültebb árak vannak. Ha valaki vágyik egy régi Cappuccinóra, akkor arra érdemes minél hamarabb benevezni, mert olcsóbb valószínűleg már nem lesz.
Forrás: The Drive

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
