Röviden:
- Készül a Lexus LFA utódja.
- A Toyota GR GT3 versenyautóval osztozik majd az alapjain.
- Várhatóan Lexus LFR-nek hívják majd.
- 2026-ban tervezik bemutatni.
- Sajnos nem V10-es motor lesz benne.
A Lexus LFA az egyik legkülönlegesebb japán sportautó, ami valaha készült: minden egyes részlete annyira felfoghatatlanul igényes, mint semmi másnak. Nem meglepő, hogy a motorházteteje alatt a világtörténelem egyik legszebben éneklő V10-esét hordó LFA a megjelenés pillanatában ikon lett.
Az újként Ferrari-áron kínált LFA-ból mindössze 500 darab készült 2010 és 2012 között, így az ára a kezdetektől fogva felfelé ment. A hihetetlen precizitással megtervezett, közel tökéletes sportautó utódjára több, mint egy évtizede várnak a rajongók, és most úgy néz ki, hogy nem reménytelenül.
A Lexus bejelentette, hogy dolgoznak az LFA utódján, aminek az alapját a 2022-ben bemutatott Toyota GR GT3 versenyautó adja majd. Az akkor még csak látványos koncepcióautóként létező GR GT3 működő versenyautóvá fejlődött, a Toyota már több pályán is tesztelte, egyelőre még csak álcázva. A tervek szerint a versenyautó 2026-ban lesz kész teljesen.
Az FIA homologizációs szabályai szerint minden GT3-as versenyautónak osztoznia kell egy szériaautóval a motorja és a kasznija alapjain. Ez azt jelenti, hogy ahhoz, hogy a Toyota GR GT3 rajthoz állhasson később, a Toyotának gyártania kell egy a versenyautóhoz nagyon hasonló, utcai autót is.
Úgy kerül a képbe az LFA, hogy az utcai GR GT3-at nem Toyota, hanem Lexus márkanévvel mutatják be, a legendás sportautó szellemi utódaként. Az újdonságról egyelőre kevés részletet árultak el, hiszen a bemutatót csak 2026-ra tervezik.
Az újdonságról azt mondták, hogy az utcai változat neve várhatóan Lexus LFR lesz, és a GT3-as versenyautóhoz hasonlóan 5-600 lóerős V8-as motor hajthatja. Utóbbi szomorú lehet sokaknak, hiszen az LFA egyik legklasszabb részlete pont az egyedileg kifejlesztett, csodás hangú, szívó V10-es volt, ami szinte biztosan nem fog visszatérni az utódban.
Forrás: Lexus / Toyota