A BMW M divízió főnökének tetszik a Hyundai Ioniq 5 N

2024.06.21. 08:57

  • A BMW M divízó vezérigazgatója szerint a Hyundai Ioniq 5 N több szempontból is jól sikerült.
  • Leginkább a szimulált hangokat és váltót dicsérte.
  • Elmondása szerint ők is hasonló módon gondolkoznak a sportos villanyautókról.
  • Szimulált váltót már a BMW is évek óta fejleszt.

Az év meglepetései közé tartozik a Hyundai Ioniq 5 N, ami nem csak nekünk, de a külföldi sajtónak is tetszett. Ez alól viszont a BMW M divízió főnöke sem kivétel, aki a Top Gearnek alaposan beszámolt, hogy mi tetszett neki igazán a koreaiak sportautójában.

Frank van Meel hangsúlyozta, hogy szimpatikus számára a Hyundai gondolkodása, ami szerinte megegyezik az ő gondolkodásukkal. Ezt hosszassan azzal magyarázta, hogy szerintük is szükséges, hogy az autó valamiféle visszajelzést adjon a sofőrnek a műszeregységen kívül. „Ilyen, ha tudod melyik fokozatban vagy, valamint milyen hangot ad az autó.” 

Összeér, ami összetartozik

Frank van Meel kijelentése, miszerint ők is hasonlóan gondolkoznak, mint a Hyundai közel sem meglepő, ugyanis a koreai N divízió létrejöttében jelentős szerepe volt Albert Biermann-nak, aki 31 éven keresztül dolgozott a BMW-nél és részt vett számos M modell fejlesztésében. Biermann a több évtizedes tapasztalatát átvitte 2014-ben a Hyundaihoz, ahol ügyvezető alelnök, a járműtesztelés és a nagy teljesítményű járművek fejlesztésének volt a vezetője. Biermann azóta már csak technikai tanácsadója a Hyundainak és a Kiának.

Szerinte a villanyautóknál az a legnagyobb probléma, hogy nem érzed a sebességet, nem tudod milyen fokozatban vagy, és motorhang sincsen. „Úgy gondolom, hogy amit a Hyundai a váltó-emulációval és a hanggal csinált az a helyes út. Valami ilyesmire van szükségünk a gyors teljesítményű autóinkban.” Majd megjegyezte, hogy amúgy a BMW is ilyenen dolgozik évek óta.

Marci már hetekkel előre tudta, hogy lesz egy ilyen cikk, csinált is hozzá képeket.
Marci már hetekkel előre tudta, hogy lesz egy ilyen cikk, csinált is hozzá képeket.

Van Meel szerintem az elektromos BMW M-eknek nem lesz szimulált motor-, vagy űrhajó hangjuk, hanem valami más.

Dirk Häcker a BMW M fejlesztési főnöke hozzátette, hogy szerinte az a legfontosabb, hogy a sofőr legyen a vezetés középpontjában és nem szabad túl sok funkcióval ellátni az autókat. Häcker szerint az Ioniq 5 N külseje nagyon érdekes, de továbbra is egy crossover SUV.