1000 lóerős Cyber-Hummer: amikor keresztezed a Hummert és a Teslát
- Elektromos restomod Hummereket épít az amerikai NAEV Cyber-Hummer néven.
- Az autó kasznija alumíniumból készül, LED-es fényszórókat és fényhidakat szereltek rá.
- A beltér kicsit ingerszegény, de Momo kormány, 15,1 colos érintőkijelző és vegán bőrülések kaptak benne helyet.
- A hajtásban két villanymotor dolgozik, összteljesítményük 1014 lóerő, a 0-100-as sprint csupán 2,5 másodpercbe telik.
- Az akkumulátor, a vezérlő és a töltésszabályzó a Teslától érkezik, a hatótáv 483 kilométer körül alakul.
- Spéci független felfüggesztést pakoltak alá állítható gátlókkal és több terepmódot is felprogramoztak rá.
- Az ára 37 és 52 millió forint között mozog teljesítménytől függően.
Mostanában gyakran építenek klasszikus autók alá elektromos hajtásláncot, miközben a külső szinte érintetlen marad. Emiatt a restomod műfajelnevezés mellett elkezdett elterjedni az electromod kifejezés is, melyre remek példa ez az átalakított Hummer H1-es.
Az építésért a NAEV (North American Electric Vehicles) a felelős, és az autót a Tesla pickupja után Cyber-Hummerre keresztelték. Azért kapta ezt a nevet, mert az akkumulátor, a vezérlés és a töltésszabályzó is a Teslától származik, emellett teljesítményében is közelít a márka legerősebb modelljéhez. A Cyber-Hummert tengelyenként egy villanymotor mozgatja, a rendszer összteljesítménye pedig 1014 lóerő. Váratlanul könnyű, csupán két tonna, így nem csoda, hogy a 0-100-as sprint 2,5 másodperc alatt megvan. A hatótáv 300 mérföld, átszámolva 483 kilométer körül alakul, ami nem is rossz egy ekkora dömpertől.
Kívülről az autó megjelenése nagyon hasonlít az eredeti Hummer H1-esére. Egy katonai alvázra építettek fel egy alumínium kasznit, a fényszórókat LED-esre cserélték és fényhidakkal látták el az autót. A hasmagasság 381 milliméter, illetve a 20 colos felnikre hatalmas 37 colos terepgumikat szereltek. A rendszerébe különböző terepmódokat is programoztak, így a Cyber-Hummer alkalmas lehet akár komolyabb terepezésre is.
Ebben segíthet, hogy az autónak mind a négy sarkába komoly független kerékfelfüggesztés került, melynek a csillapítása és a rugó előfeszítése is állítható lesz. Erős haspáncélt és fém lökhárítókat szereltek fel, így valószínűleg bármin átjut majd sérülés nélkül.
A beltérben elfogyott a kreativitás, szinte csak a Momo kormány és a 15,1 colos érintőkijelző lóg ki a sivár műanyagtengerből. Az autó egyébként teljes értékű hatszemélyes lesz, és minden ülést vegán bőrrel húznak be. Az utazási komfortot növeli majd egy state-of-the-art fantázianevű hangrendszer, bár azt nem részletezték, hogy ez mit is jelent pontosan.
A Cyber-Hummer nem lesz olcsó játékszer, az 1014 lóerős változatért 139 900 dollárt kérnek majd, ami átszámítva 52 millió forint. Ennél lesz két olcsóbb változat, a Commander és a Baja. Előbbi 119 900 dollárért (44,5 millió forint) kínál majd 600 lóerőt, mellyel 3,5 másodpercre emelkedik a 0-100-as sprint. Utóbbi csak 300 lóerős egy 5 másodperces 0-100-zal, viszont már 98 900 dollárért (36,8 millió forint) elérhető lesz. Az első darabokat nyáron kezdik majd összerakni, de már várják a foglalásokat és lökhárítótól lökhárítóig 24 hónap garanciát adnak a vásárlóknak.
Az eredeti Hummer széria továbbgondolása egyébként nemcsak az NAEV-nek jutott eszébe, korábban a GM is feltámasztotta a típust. Megcsinálták a sok szempontból brutális GMC Hummer EV-t, ami főleg különleges megoldásai miatt lett ismert, nem pedig azért mert jó elektromos autó lenne.
Forrás: Carscoops