Mesterséges intelligenciával szkennelik be a szervizek az autókat, egy perc a hibakeresés
- Mesterséges intelligencia-szerű rendszerrel működő szkennerkaput építettek autóknak
- Elég lassan átgurulni rajta és lényegében egy MR vizsgálatot végez az autón
- Készít egy jelentést, ami alapján a szerviz munkatársai elkezdhetnek dolgozni
- A rendszer nem veszi el a szerelők munkahelyét, csak kiegészíti azt
A mesterséges intelligencia-szerű rendszerek elterjedése sok új lehetőséget nyitott meg az emberiség számára. Vannak olyan procedúrák amelyeket nagyban leegyszerűsített, a jövőben ilyen lehet az autóátvizsgálás is. Amerikában indult el 300 márkaszervizben az UVEye rendszere, amely egy precíz szkennerkapuból és egy mesterséges intelligencia-szerű szoftverből áll.
A felhasználónak csupán annyi dolga van, hogy 30-45 másodperc alatt áthajt egy futurisztikus kapun, közben a rendszer lényegében beszkenneli az autóját. Nem csak a külső állapotot vizsgálja, de ellenőrzi a gumikat, a fékeket, a motor környékét, átnézi az autó alját és az OBD rendszerébe is beleolvas.
Olyan belső hibákat, amiket az autó sem lát, a rendszer sem fog tudni kiszűrni, de egy szálszakadást a gumiban, repedést a féktárcsán, olaj- vagy vízfolyást a motortérben, sérülést a kipufogón vagy a haspáncélon simán megtalál, és a hibakódokon keresztül is segítheti a szerelők munkáját. Az UVEye munkatársa elmondta, hogy a kapu gyakran olyan dolgokat is észlel, amit az ember nem feltétlen. Úgy kell szerinte elképzelni a rendszert, mint egy MR vizsgálatot autóknak.
Miután kiértékeli az adatokat, készít egy állapotjelentést, melyet megkapnak a műhely szerelői. Azonnal tudni fogják, hogy az autó melyik részének essenek neki, ha ez egyáltalán szükséges. Az Egyesült Államok egyik első ilyen szkennerkapuval rendelkező márkaszervizének, a las vegasi Findlay Cadillacnek a menedzsere elmondta, hogy emiatt senkinek sem szűnt meg a munkahelye. Sőt, az ott dolgozóknak csak egyszerűsödött a munkaköre, hiszen így az átvizsgálás már nem az ő feladatuk. Emiatt gyorsabban halad a munka, napi szinten több autót lesznek képesek megjavítani, és nem kell olyan távoli időpontokat adni az ügyfeleknek.
Forrás: Carscoops