Egyszerre leplezték az Opel Frontera és a Grandland új generációját
Két új modell érkezik az Opel palettájára idén, és bár a budapesti bemutatón eredetileg csak a Fronterát mutatták volna meg nekünk, meglepetésként elhozták a Grandland új generációját is, ami Magyarország előtt kizárólag Rüsselsheimben járt, és ott is csak néhány tucat ember látta.
- Az Opel budapesti sajtóbemutatóján jártunk, ahol az új Frontera mellett a szinte senki által nem látott új Grandland is megjelent.
- Az új Frontera olcsó villanyautó lesz CMP-platformon, jóval nagyobb, mint a Mokka, hoznak belőle hétüléses kivitelt is.
- Nagyot nőtt a Grandland, új vizuális elemeket és műszaki megoldásokat egyaránt kap, egyben az első Opel az STLA Medium platformon, akár 700 kilométeres elektromos hatótávval.
- A Fronterát már biztosan lehet kapni idén, de a Grandland is közel készen áll a piaci bevezetéshez.
Opel Frontera
Az Opel Frontera már nem az a kemény terepjáró, aminek a kilencvenes években ismerhettük: az év végétől kapható új generáció egy B-SUV, egy crossover, szóval egy emelt személyautó, egy hobbiterepjáró, a Crossland utódja. Ugyanarra a CMP/eCMP platformra épül, amire a márkán belüli Opel Mokka, vagy számtalan egyéb Stellantis-származék, mint például a Peugeot 2008, a Citroën C4 és C4 X, vagy épp a Jeep Avenger.
Jogosan merül fel a kérdés, hogy ha létezik a Mokka, akkor miben más az új Frontera? Leginkább a méreteiben: míg a Mokka egy 4151 milliméter hosszú, 1531 milliméter magas autó, addig a Frontera jóval nagyobb: 4380 milliméteres hosszával és 1627 milliméteres magasságával jelentősen több helyet kínál belül. A nagyobb térnek vannak pozitív hatásai: egyrészt a hátsó lábtér nagyobb, másrészt a Frontera opcionálisan hétüléses konfigurációban is kérhető. Öt üléssel az új Frontera csomagtartója 450 liter, ami a hátsó támla ledöntése után 1600 literre bővül.
Lesz tisztán elektromos villany és mild hibrid változat is, minden esetben az első kerekeket hajtva. Elektromos verzióban lesz egy elég olcsó, kisebb hatótávú modell 44 kWh-s akkumulátorral és körülbelül 300 kilométeres hatótávval, illetve egy 54 kWh-s akkus, 400 kilométeres hatótávú, 156 lóerős változat. A mild hibrid természetesen ugyanazt a PSA-örökségből maradt 1,2 literes, turbós, háromhengeres benzinmotort használja, mint mostanában szinte minden a Stellantisnál. A 48 voltos mild hibrid rendszer alacsony sebességnél teljesen elektromos menetre is képes, a hivatalos adatok szerint a lassú, városi araszolást akár 50%-ban tudja villannyal teljesíteni.
Kívülről ugyanaz az Opel-dizájn jelenik meg, amit az összes friss modellben láttunk: fényes fekete Vizor hűtőrács, új embléma, éles és szögletes formák, hangsúlyos kerékívek. Az egyetlen feltűnő érdekesség, hogy a kéttónusú fényezés feketéje jelenik meg az ajtókilincseken is, amik kicsit fel is hívják magukra a figyelmet így.
Belül sem ér nagy meglepetés: a letisztult Opel-formavilág maradt a Fronterában is, a két nagy kijelzővel operáló Pure Panel mellett a klímakapcsolók dedikált kezelőgombot kaptak. Nagy dicséret jár a beltéri zongoralakk mérsékelt használatáért: matt felületet kapunk a kormánygomboknál és a váltó mellett is. A pohártartót is elég okosan alakították ki: a rugalmas szövetből készült fala miatt nagyobb palackokat is elnyel és stabilan megtart.
A Frontera egyik legnagyobb előnye az ára lehet, de sajnos hazai áraink még nincsenek, így csak a nemzetköziekből indulhatunk ki: 24 ezer euró, azaz nagyjából 9,5 millió forint a sima mild hibrid változat, de az elektromos is 29 ezer eurós, azaz 11,5 milliós áron startol, amivel a Mokka ára alá vág, miközben egy jóval tágasabb autó.
Opel Grandland
Ez volt a Steve Jobs-i értelemben vett One More Thing, a meglepetés, ami ellopta a rivaldafényt. Az Opel elsőként használja az STLA Medium platformot az új Grandlandban, ami így hatalmasra nőtt: közel 20 centivel hosszabb és 3 centivel magasabb elődjénél, így 4650 milliméter hosszú és 1640 milliméter magas.
A Grandland egyik nagy előnye a sokszínű motorkínálat, a sima mild hibrid és a 85 kilométeres elektromos hatótávot ígérő plug-in hibrid verzió mellett egy elég nagy hatótávú, tisztán elektromos verzió is jön, nettó 98 kWh kapacitással, akár 700 kilométer hatótávval, a Stellantis 228 lóerős, elsőkerekes platformján. Akinek ennél több erő és összkerékhajtás kell, annak ott a 320 lóerős GSe. Az azonos platformra épülő Peugeot 5008 alapján 160 kW-os, tehát átlagos DC tölthetőség várható.
A dizájn itt kapott egy jelentős frissítést: a Vizor, mint egy vitrin foglalja magában a világító Opel-logót, a fényszórók pedig oldalanként 25 000 diódából világítanak, ami elég precízen takarja majd ki a forgalom többi résztvevőjét a gyártó szerint. Hátul eltűnt a logo, helyette Opel-felirat kapott helyet, szintén plexi mögé rejtett stílusban.
A beltér újdonságai közé a 16 colos, szélesre elnyújtott Pure Panel kijelző, az elektromosan állítható deréktámasz, az utastérben összesen 35 liternyi zárt pakolótér, illetve az első ajtók teljes értékű szellőzőrostélyai, viszont az alapvető koncepció nem változott meg: továbbra is külön gombon van a gyakran használt funkciók nagy része.
Pontos megjelenést és árat itt még annyira sem lehet tudni, mint a Fronteránál, mindenesetre a Grandlandot rendesen megnövesztették, és zászlóshajót csináltak belőle.