Bemutatták a Koreában kapható, kínai alapokra épített Renault Grand Koleost

2024.06.30. 11:23

  • Bemutatták a Renault-Geely együttműködésének első közös autóját, a Renault Grand Kaleost.
  • Az autó picivel nagyobb, mint egy Renault Espace, viszont csak ötszemélyes.
  • Valószínűleg csak Dél-Koreában lesz kapható.
  • Alapját a 2021-ben megjelent Geely Xingyue L adja.

A Geely és a Renault szövetsége jó pár évre visszavezethető, ami kezdetben a dél-koreai piac miatt volt fontos, de ahogy teltek az évek, egyre több közös projektbe kezdett a két gyártó. Ennek az egyik eredménye a Renault Grand Koleos, ami a franciák eddigi legnagyobb személyautója a koreai piacon.

A Grand Koleost a Busani Autószalonon leplezték le, mint első közös Renault-Geely termék. Ugyanis a francia külső alatt a Geely CMA platformja van, amelyen számos Geely és Lynk&Co modellt találunk, de a Volvo C40 és CX40 is ezen alapszik.

A Grand Koleos hibrid és belső égésű motoros meghajtással lesz kapható. Az előbbi meghajtás két elektromotorból és egy másfél literes turbómotorból áll, amelyek együttes teljesítménye 245 lóerő. Az utóbbi pedig csak egy négyhengeres turbómotor, ami 211 lóerős, de itt választható összkerékhajtás.

A Grand Koleos valójában egy Geely Xingyue L, így sok hasonlóhát láthatunk a két autó között. Az autó elejét sikeresen a márkához szabták, abban tisztán látni a Renault jelenlegi dizájnnyelvét. Ez viszont az autó oldalára és hátuljára már nem mondható, ott alig változtattak valamin.

A beltér esetében még lustábbak voltak a franciák, itt már a logókon és borításon kívül alig van különbség a két modell között. A Geely tripla kijelzős műszerfalát is megtartották, ami az alapfelszereltség része.

A Grand Koleos csak kissé nagyobb, mint az új Espace; az előbbi 4,78 méter hosszú, az utóbbi pedig 4,72 méter. Viszont a Grand Koleos csak ötszemélyes konfigurációban kapható. Emiatt pedig csomagtere igen nagy, 633 literes.

A Koleos modellnév egyébként nem új a Renaultnál. A koreai piacra célzott modellt más piacokon is árultak ugyan, de a Grand Koleos az első, ami nem Nissan-Renault platformra építettek. Viszont a modell sosem volt a piac meghatározó darabja. Ahogy a korábbi Koleosok, úgy az új is csak Dél-Koreában lesz kapható kezdetben, de a korai modellek piaci helyzetét tekintve nem lenne meglepő, ha ez így is maradna.