Geely-Renault szövetség alakul

2021.08.09. 12:07

Azok után, hogy tavaly kiszállt a Dongfenggel alapított vegyesvállalatból, a Renault most a Geelyvel állapodott meg arról, hogy a kínai cég Renault márkájú, hibrid hajtású autókat gyárt majd a kínai piac számára.

kze china.png

A megállapodás érdekessége, hogy a Renault csak a márkanevet adja, és a termékek reklámozásában vállal némi részt, a tervezés, illetve a gyártás megszervezése teljes egészében a Geely feladata lesz.

Ezzel arra is nyílik esély, hogy a kínai Renault modellek Volvo alapokra kerülnek – a svéd gyártó a Geely első számú fejlesztőközpontjaként is működött az elmúlt években – amivel egy régi kapcsolat újulna meg a két autómárka között. Az 1970-es évek közepétől a 2000-es évek elejéig ugyanis elég szoros együttműködés volt a francia és a svéd gyártó között: számos Volvo típusba kerültek Renault hajtásláncok, de folyt közös motorgyártás, sőt, készült néhány Volvo motoros Renault is.

A Renault a kínai gyártásért többek közt azzal fizet, hogy vállalta, beviszi a Lynk & Co márkát Dél-Koreába, ahol a Samsung Motors révén kiterjedt kereskedő- és szervizhálózattal rendelkezik.

A megállapodásban érintőlegesen arról is szó van, hogy a Renault és a Geely később közösen fejleszt majd elektromos modelleket, de úgy néz ki, eleinte a magasabb profittal kecsegtető hibrid modellekre koncentrálnak. Ezen felül a későbbiekben szélesebb körű ázsiai együttműködést is szeretnének, bár egyelőre ezt a kijelentést sem részletezték.

A megállapodás egyik érdekessége, hogy nem ez az első alkalom, amikor a Geely ilyen bérgyártási megállapodást köt egy nemzetközi partnerrel. Korábban azt is vállalta a cég, hogy a Smart márka fejlesztését teljes egészében átveszi a Daimler AG-tól, és új, kínai gyártású modellpalettát alakít ki a német gyártó számára, kizárólag elektromos hajtású járművekből.

Arról egyelőre nem tudunk, hogy a Geely-Daimler és a Geely-Renault vállalkozásoknak van-e, lesz-e egymáshoz bármi közük, bár így is érdekes háromszög alakul ki, hiszen Európában a Daimler és a Renault között is fennáll egy gyártási együttműködés.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.