- Elképzelhető, hogy a Volkswagen bezárja brüsszeli üzemét, ahol elektromos meghajtású Audikat gyártanak. Egyelőre mérlegelik, hogy használhatnák-e esetleg valami másra ezt a bázist.
- Legutóbb 1988-ban volt példa gyárbezárásra.
- A brüsszeli üzem háromezer embernek ad munkát és 50 ezer autót gyárt évente.
A Volkswagen arra figyelmeztette alkalmazottait és befektetőit, hogy bezárhatja brüsszeli üzemét, ahol a VW prémium márkája, az Audi autóit, ezen belül elektromos meghajtású modelleket állítanak elő – derül ki a Reuters híréből. Az indok jól ismert: 2023 második felétől kezdve jelentősen csökkent a villanyautók iránti kereslet, ami lelassította ezek terjedését.
A VW utoljára 1988-ban zárt be gyárat, mégpedig az Egyesült Államok Alabama államában lévő Westmorelandben lévő üzemét. A német autógyártó utolsó olyan vezetője, aki azzal fenyegetőzött, hogy a cég bezárja valamelyik európai üzemét, néhány hónappal ezt követően távozásra kényszerült a cégtől – árulták el a hírügynökségnek szakszervezeti források.
Az Audi 2024 első felében már jelezte, hogy eladásai ebben az évben csökkenni fognak. Ezt azzal magyarázták, hogy új modellek bemutatásán dolgoznak, miközben igyekeznek lefaragni a gyártási költségeket. A Volkswagen bejelentése szerint mérlegelik, hogy a brüsszeli gyár bezárásának milyen alternatívái lehetnek. Összességében 2,6 milliárd euró - több mint 1000 milliárd forint - költséggel számolnak az ügy miatt a 2024-es pénzügyi évben.
A vállalat csökkentette üzemi nyereségrátájával kapcsolatos várakozását is 7-7,5 százalékról 6,5-7,0 százalékra. A VW és anyavállalata, a Porsche SE részvényeinek ára két-két százalék körüli mértékben csökkent a gyengébb várakozások hatására. Ha nem találnak jobb megoldást, 2025-ben húzhatják le a rolót Brüsszelben. Az ottani üzem háromezer embernek adott munkát 2023-ban és 50 ezer autót gyártott. Tevékenységének átalakítása nehéz lenne, miután Európa központjában magasak a logisztikai költségek. A lehetőségekről azonban konzultációk kezdődtek.