- Az Audi bemutatta az új A4-et, ami a gyártó nevezéktanának átalakítása miatt A5 néven kerül forgalomba.
- Az új modell nagyobb és sportosabb lett.
- Az alapváltozat 2 literes TFSI motorja 150 lóerős, az S5 kivitelben viszont 367 lóerős a 48 voltos hibrid rendszerrel támogatott 3 literes V6-os.
Az első Audi A4 után 30 évvel befutott a népszerű típus legújabb generációja, amit viszont A5 néven kerül forgalomba. Ennek oka, hogy az Audi az autóiknál használt nevezéktan alapos újragondolása mellett döntött, ami alaposan összezavarhatja a márka rajongóit és a laikusokat egyaránt. A lényeg röviden annyi, hogy a páros számú típusneveket (mint A2, A4 és A6) mostantól a tisztán elektromos modellek kapják, a páratlan számok pedig a belső égésű motorokat jelölik. Az Audi A4 nem maradhatott tehát A4, így kapta az A5 nevet.

A számozás megváltoztatásával az Audi az autó méreteihez is hozzányúlt. Az új A4, azaz A5 (mikor fogjuk ezt megszokni?!) elődjénél szélesebb és hosszabb, miközben az alapfelszereltség is bővült. Ennek eredménye, hogy a modell inkább a felső-középkategóriába sorolható a gyártó szerint – az új A4 tehát ténylegesen közelebb került az A5 értékeihez. Az autó négy változatban lesz elérhető: ezek az A5, az A5 Avant (azaz kombi), valamint a sportosabb S5 és S5 Avant.
Az Audi mérnökei a megújulás nevében változtattak a modell arányain: a hosszabb tengelytávhoz nagyobb kerekek és laposabb, sportos kasztni társul. A gyártó külön kiemelte a szedán változat csomagtérfedelét, ami a hátsó üveggel együtt nyílik, így megkönnyítve a be- és kipakolást. Az autó eleje is átalakult kissé. A jellegzetes Singleframe kialakítás most szélesebb és laposabb a korábbiakhoz képest. A nappali menetfény digitális LED, a hátsó lámpák pedig második generációs OLED technológiát használnak. Az Audi szerint így utóbbi szinte kijelzőként funkcionál, így különböző fényjelzések és mintázatok megjelenítésére is alkalmas. Ez nem csak látványos, de biztonságosabbá is teszi a közlekedést, hiszen javítja a kommunikációt az autó és környezete között.
A belsőnél a mérnökök célja egy emberközpontú, tágas, kényelmes és átlátható utastér megalkotása volt. Ettől függetlenül a műszerfalat így is a hatalmas képernyők uralják. Az MMI nevű hajlított, OLED technológiás panorámakijelző két panelből áll: a sofőr előtt egy 11,9 colos „virtuális pilótafülke" kap helyet, míg az infotainment kijelző 14,5 colos. Ha ez a két tepsi nem lenne elég, az utasoldalra egy 10,9 colos harmadik képernyő is rendelhető.
Ha vezetés közben nem akarjuk a méretes monitorok valamelyikét bámulni, segítségünkre siet a megújult head-up display. A rendszert már konfigurálni is lehet, sőt, elsőként már különböző beállításokhoz és menüpontokhoz is hozzáférhetünk rajta keresztül.
Az új Audi A5 alapmotorja egy 2 literes, változó geometriás turbóval felszerelt TFSI 150 lóerővel, de némi felárért ugyanez a motor 204 lóerős kivitelben is elérhető. A dízelmotorok kedvelőinek ott a szintén 2 literes, 204 lóerős TDI, ami 1750 és 3250 közötti fordulaton 400 Nm nyomatékot termel. A legizgalmasabb motoropció a 3 literes V6 TFSI 367 lóerővel, amely az S5 modellek kiváltsága. Az utóbbi két motor működését az Audi MHEV plus 48 voltos hibrid technológiája is segíti, így csökken a fogyasztás, miközben nő a teljesítmény.
Az S5 változathoz S tronic duplakuplungos váltó, állítható összkerékhajtás, és Torque Vectoring is jár.
A futóművel kapcsolatban az Audi nem osztott meg túl sok részletet, de elmondásuk szerint tovább finomhangolták a rendszert, így az könnyed és pontos kezelhetőséget garantál. Ezen kívül az opcionális adaptív lengéscsillapítók esetében érezhetően nőtt a különbség a sportos és a kényelmes beállítás között, így a sofőr jobban hangolhatja a kívánalmaihoz az autót.
Az új Audi A5 értékesítése novemberben kezdődik, – az alapmotoros szedán kivitel esetében – 45 200 eurós, azaz 17,7 millió forintos alapáron.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Belsőség
Tudod hány köbcentisek ezek a szoci vasak? Tippeld meg!Kvíz: Szoci autók hengerűrtartalma
Minden szoci autóról pontosan tudod, hogy mekkora a hengerűrtartalma! Ebben a kvízben bizonyíthatod. Hajrá!
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
