- Az Audi bemutatta az új A4-et, ami a gyártó nevezéktanának átalakítása miatt A5 néven kerül forgalomba.
- Az új modell nagyobb és sportosabb lett.
- Az alapváltozat 2 literes TFSI motorja 150 lóerős, az S5 kivitelben viszont 367 lóerős a 48 voltos hibrid rendszerrel támogatott 3 literes V6-os.
Az első Audi A4 után 30 évvel befutott a népszerű típus legújabb generációja, amit viszont A5 néven kerül forgalomba. Ennek oka, hogy az Audi az autóiknál használt nevezéktan alapos újragondolása mellett döntött, ami alaposan összezavarhatja a márka rajongóit és a laikusokat egyaránt. A lényeg röviden annyi, hogy a páros számú típusneveket (mint A2, A4 és A6) mostantól a tisztán elektromos modellek kapják, a páratlan számok pedig a belső égésű motorokat jelölik. Az Audi A4 nem maradhatott tehát A4, így kapta az A5 nevet.
A számozás megváltoztatásával az Audi az autó méreteihez is hozzányúlt. Az új A4, azaz A5 (mikor fogjuk ezt megszokni?!) elődjénél szélesebb és hosszabb, miközben az alapfelszereltség is bővült. Ennek eredménye, hogy a modell inkább a felső-középkategóriába sorolható a gyártó szerint – az új A4 tehát ténylegesen közelebb került az A5 értékeihez. Az autó négy változatban lesz elérhető: ezek az A5, az A5 Avant (azaz kombi), valamint a sportosabb S5 és S5 Avant.
Az Audi mérnökei a megújulás nevében változtattak a modell arányain: a hosszabb tengelytávhoz nagyobb kerekek és laposabb, sportos kasztni társul. A gyártó külön kiemelte a szedán változat csomagtérfedelét, ami a hátsó üveggel együtt nyílik, így megkönnyítve a be- és kipakolást. Az autó eleje is átalakult kissé. A jellegzetes Singleframe kialakítás most szélesebb és laposabb a korábbiakhoz képest. A nappali menetfény digitális LED, a hátsó lámpák pedig második generációs OLED technológiát használnak. Az Audi szerint így utóbbi szinte kijelzőként funkcionál, így különböző fényjelzések és mintázatok megjelenítésére is alkalmas. Ez nem csak látványos, de biztonságosabbá is teszi a közlekedést, hiszen javítja a kommunikációt az autó és környezete között.
A belsőnél a mérnökök célja egy emberközpontú, tágas, kényelmes és átlátható utastér megalkotása volt. Ettől függetlenül a műszerfalat így is a hatalmas képernyők uralják. Az MMI nevű hajlított, OLED technológiás panorámakijelző két panelből áll: a sofőr előtt egy 11,9 colos „virtuális pilótafülke" kap helyet, míg az infotainment kijelző 14,5 colos. Ha ez a két tepsi nem lenne elég, az utasoldalra egy 10,9 colos harmadik képernyő is rendelhető.
Ha vezetés közben nem akarjuk a méretes monitorok valamelyikét bámulni, segítségünkre siet a megújult head-up display. A rendszert már konfigurálni is lehet, sőt, elsőként már különböző beállításokhoz és menüpontokhoz is hozzáférhetünk rajta keresztül.
Az új Audi A5 alapmotorja egy 2 literes, változó geometriás turbóval felszerelt TFSI 150 lóerővel, de némi felárért ugyanez a motor 204 lóerős kivitelben is elérhető. A dízelmotorok kedvelőinek ott a szintén 2 literes, 204 lóerős TDI, ami 1750 és 3250 közötti fordulaton 400 Nm nyomatékot termel. A legizgalmasabb motoropció a 3 literes V6 TFSI 367 lóerővel, amely az S5 modellek kiváltsága. Az utóbbi két motor működését az Audi MHEV plus 48 voltos hibrid technológiája is segíti, így csökken a fogyasztás, miközben nő a teljesítmény.
Az S5 változathoz S tronic duplakuplungos váltó, állítható összkerékhajtás, és Torque Vectoring is jár.
A futóművel kapcsolatban az Audi nem osztott meg túl sok részletet, de elmondásuk szerint tovább finomhangolták a rendszert, így az könnyed és pontos kezelhetőséget garantál. Ezen kívül az opcionális adaptív lengéscsillapítók esetében érezhetően nőtt a különbség a sportos és a kényelmes beállítás között, így a sofőr jobban hangolhatja a kívánalmaihoz az autót.
Az új Audi A5 értékesítése novemberben kezdődik, – az alapmotoros szedán kivitel esetében – 45 200 eurós, azaz 17,7 millió forintos alapáron.