Ursula von der Leyen állítólag a belső égésű motorok megmentésén dolgozik
- Ursula von der Leyen egy háttérbeszélgetés során állítólag megígért, hogy kiáll az e-fuel nevű szintetikus üzemanyagok mellett.
- Mivel az ígéret zárt ajtók mögött hangzott el, az Európai Biztosság elnökének stábja nem kommentált az értesüléseket.
- A 2035-ös célok ettől még nem változnak.
Az Európai Unió döntéshozói 2023 márciusában elfogadták, hogy az e-fuel nevű, karbonsemleges szintetikus üzemanyaggal működő autók felmentést kapnak a belső égésű motorok 2035-ös betiltása alól. Az ezzel kapcsolatos párbeszéd azóta elakadt, így a döntés jövője veszélybe került.
Az EU ugyanis 2026-ban felülvizsgálja a belső égésű motorok 2035-ös betiltását, így ha ekkor nem támogatják elegen az e-fuel üzemanyagokra vonatkozó kivételt, egyszerűen kivehetik ezt a passzust a szövegből. Ursula von der Leyen azonban úgy tűnik, ezt nem akarja hagyni. Az Európai Bizottság elnöke állítólag egy háttérbeszélgetés során azt ígérte, hogy a jövőben kiáll az e-fuel üzemanyagok mellett.

Erről Pascal Canfin, az Európai Parlament környezetvédelmi bizottságának elnöke beszélt. Elmondása szerint marad a 2035-ös dátum és a zéró káros anyag kibocsátás, de egyértelműbbé teszik, hogy ezt a célt bármilyen technológiával el lehet érni. „Egy belső égésű motoros autó is eladható maradhatna, amennyiben 100 százalékig e-fuelt használ, ami 100 százalékig karbonsemleges." – nyilatkozta az elnök.
Mivel Ursula von der Leyen ígérete zárt ajtók mögött hangzott el, a stábja nem kommentált az értesüléseket.
Bár az e-fuel üzemanyagok valóban karbonsemlegesek – hiszen ugyan annyi szén-dioxidot juttatnak vissza a légkörbe, mint amennyit a gyártásuk során kivettek onnan – egyelőre csak elenyésző mennyiségben készülnek, a gyártásuk pedig kis hatékonysága miatt energiapazarló. Éppen ezért jelenleg nem tűnik valószerűnek, hogy ez a megoldás legyen a belső égésű motorok túlélésének kulcsa.
Forrás: europe.autonews.com

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
