Ursula von der Leyen állítólag a belső égésű motorok megmentésén dolgozik

2024.07.18. 06:17

  • Ursula von der Leyen egy háttérbeszélgetés során állítólag megígért, hogy kiáll az e-fuel nevű szintetikus üzemanyagok mellett.
  • Mivel az ígéret zárt ajtók mögött hangzott el, az Európai Biztosság elnökének stábja nem kommentált az értesüléseket.
  • A 2035-ös célok ettől még nem változnak.

Az Európai Unió döntéshozói 2023 márciusában elfogadták, hogy az e-fuel nevű, karbonsemleges szintetikus üzemanyaggal működő autók felmentést kapnak a belső égésű motorok 2035-ös betiltása alól. Az ezzel kapcsolatos párbeszéd azóta elakadt, így a döntés jövője veszélybe került.

Az EU ugyanis 2026-ban felülvizsgálja a belső égésű motorok 2035-ös betiltását, így ha ekkor nem támogatják elegen az e-fuel üzemanyagokra vonatkozó kivételt, egyszerűen kivehetik ezt a passzust a szövegből. Ursula von der Leyen azonban úgy tűnik, ezt nem akarja hagyni. Az Európai Bizottság elnöke állítólag egy háttérbeszélgetés során azt ígérte, hogy a jövőben kiáll az e-fuel üzemanyagok mellett.

GettyImages-2159104389



Erről Pascal Canfin, az Európai Parlament környezetvédelmi bizottságának elnöke beszélt. Elmondása szerint marad a 2035-ös dátum és a zéró káros anyag kibocsátás, de egyértelműbbé teszik, hogy ezt a célt bármilyen technológiával el lehet érni. „Egy belső égésű motoros autó is eladható maradhatna, amennyiben 100 százalékig e-fuelt használ, ami 100 százalékig karbonsemleges." – nyilatkozta az elnök.

Mivel Ursula von der Leyen ígérete zárt ajtók mögött hangzott el, a stábja nem kommentált az értesüléseket.

Bár az e-fuel üzemanyagok valóban karbonsemlegesek – hiszen ugyan annyi szén-dioxidot juttatnak vissza a légkörbe, mint amennyit a gyártásuk során kivettek onnan – egyelőre csak elenyésző mennyiségben készülnek, a gyártásuk pedig kis hatékonysága miatt energiapazarló. Éppen ezért jelenleg nem tűnik valószerűnek, hogy ez a megoldás legyen a belső égésű motorok túlélésének kulcsa.

Forrás: europe.autonews.com