Lemezfelniket és apró aksit kap az Audi Q4 e-tron olcsósított alapmodellje

2024.07.20. 06:18

Röviden:

  • Spórolós Audi Q4 e-tron érkezik.
  • A Q4 35 e-tron akkuja kisebb, ezáltal a hatótávja is rövidebb, mint a mostani alapmodellé.
  • Az új belépőmodell gyengébb és lassabb lett.
  • Az ára 17,8 millió forintnak megfelelő eurónál indul, egyelőre csak Németországban rendelhető.

Olcsóbb Audi Q4 e-tron érkezik Európába: az eddigi alapmodellhez képest sok szempontból kevesebbet nyújtó változatot Q4 35 e-tron néven érdemes keresni. Az újdonság gyengébb, kisebb az akkumulátora, rövidebb a hatótávja, sőt, alapáron még alufelnik se járnak hozzá.

Az Audi Q4 e-tron új belépőmodelljébe 55 kWh-s akkumulátor-csomagot szerelnek, ami lényegesen kisebb, mint a korábbi alapmodellé, így a hatótávja is szerényebb: vegyes használatban 355 kilométert tud. Összehasonlításképpen a Magyarországon kapható alapmodell, vagyis a 45 e-tron akkuja 82 kWh-s, amivel a hátsókerekes modell vegyes hatótávja 553 kilométer az Audi honlapja szerint.

Az akkumulátoron kívül a lóerőből is faragtak: a 45 e-tron teljesítménye 286 lóerő volt, a 35 e-troné viszont csupán 170 lóerő. Utóbbi egyébként még akkor is elégnek tűnik, ha tudjuk, hogy az elektromos Q4 minden verziója bőven túllóg a 2 tonnán. Az új belépőmodell 9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége pedig 160 km/h.

Az eddigi 175 kilowatt helyett maximum 145 kilowattal tölthető a 35 e-tron, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy ideális esetben 10 százalékról 80 százalékra 25 perc alatt lehet feltölteni. Meglepő, de ez a modell annyira belépő, hogy alapáron 19 colos acélfelnikkel és dísztárcsákkal adják. Egy prémium autókat gyártó cég friss modelljénél az ilyesmi ritkaságnak számít.

A fapados újdonság egyelőre csak Németországban rendelhető, és az alapára még így is váratlanul magas: 45600 eurót, azaz 17,8 millió forintot kérnek érte. Ez onnan nézve nem tűnik jó üzletnek, hogy a Magyarországon kapható Q4 e-tronok közül az erősebb, nagyobb hatótávú 45 alapára 19 millió forint.

Forrás: Audi