- Interjút adott a Top Gearnek a Nissan globális termékstratégiai és terméktervezési divíziójának elnöke.
- Elmondta, hogy nagyon szeretné visszahozni a Silvia nevet a Nissan kínálatába, szerinte sok rajongó emlékszik még az ikonikus modellre.
- Egy elérhető árú sportautó lenne az új Silvia, melyet az új elektromos GT-R és a Z közé pozícionálnának.
- Az interjúban tett néhány említést a készülő elektromos GT-R-ről is, azt mondta, sokat fejlesztik a 4ORCE összkerékhajtást.
- A Nissan 2026-ra 30 új modellt ígér.
Interjút adott a Top Gearnek a Nissan globális termékstratégiai és terméktervezési divíziójának elnöke, Ivan Espinosa. Ebben megemlített egy új, elérhető sportautót, melyet a GT-R és a Z közé lőnének be. Ezzel együtt visszahoznák a Silvia elnevezést, ami Espinosa szerint még mindig sok rajongó fejében él, egy ilyen lépéssel nekik kedveznének. Ettől függetlenül tudja, hogy üzletileg is meg kell állnia a lábán egy új modellnek, de erre azt mondta, hogy neki pont ez a dolga, ezt kell majd véghez vinnie.
Elmondása szerint ő nagyon örülne egy új Silvia modellnek a Nissan kínálatában. Szerinte abszolút megvan rá az esély, hogy tervezzenek egy újabb sportautót, ami elérhető árával inkább a középrétegeket szólítaná meg. Olyan autót kell elképzelni, amelyet nyugodtan odaállíthatnak majd a Mazda MX-5 és a Toyota GR86 mellé. Azt mondjuk nem árulta el, hogy milyen hajtással gondolta megvalósítani az új modellt, mert ha a márka jelenlegi irányvonalát követve elektromos lesz, akkor inkább talán az MG Cyberster ellenfele lehet majd.
Most akkor mi is lesz az új Silvia?
A vezető nyilatkozataából több lap is arra következtetett, hogy a Nissan egy elérhető árú sportautót építene a Z mellé. Közben pedig Espinoza arról beszélt, hogy a GT-R és a Z közé érkezne egy új modell, tehát nem mindenki értelmezte egyformán az interjút. A dolog másik érdekes része, hogy ezek után sokan az MX-5 és a GR86 ellenfeleként gondolnak az új Silviára az interjú alapján.
Érdekes, hogy a Nissan pont a Z és a GT-R közé pozicionálna egy olyan autót, amit a Mazda MX-5 és a GR86 ellen küldene csatába. Előbbi ugyanis nem éri el a 4 métert, utóbbi pedig éppen csak 26 centivel lépi túl, miközben a Z 4,38 méter hosszú. Teljesítményben is érdekes összehasonlítás, hiszen 3 literes, V6-os, biturbó motorjának köszönhetően bő 400 lóerővel és 475 Nm nyomatékkal magasan a legerősebb autó a három közül. Ha ennél még erősebb lesz a tervezett Silvia, akkor nehéz elképzelni miért éppen az MX-5 és a GR86 ellen állítanák versenybe.
Espinoza az interjúban tett néhány említést a következő generációs Nissan GT-R-ről is, ami több pletyka szerint is már elektromos hajtásláncot kap. Azt mondta, hogy sokat kísérleteznek az 4FORCE hajtáslánccal és sokat merítenek abból, amit az évek során a belső égésű motorral szerelt GT-R összkerékhajtásával tanultak.
A Nissan komolyan veszi a fejlesztést, mert azt ígérte, hogy 2026-ig 30 új modellt mutat be. Emellett hisznek a szilárdtest akkumulátorokban és folyamatosan fejlesztik a technológiát. A jelenlegi tervek szerint 2028-ra készülnek el egy gyártásérett változattal, ami egy nagyon durva elektromos sportautóban fog megjelenni. Sokan arra következtetnek, hogy ez a Nissan GT-R R36 lesz.
Forrás: Carscoops